سخنگوی وزارت امور خارجه:

هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت

خطیب‌زاده در واکنش به توئیت جوزپ بورل درباره وقفه در مذاکرات جاری در وین گفت: هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما به منظور حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.
کد خبر: ۵۱۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ - 11March 2022

هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در توئیتی در واکنش به توئیت جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره ضرورت وقفه در مذاکرات وین نوشت: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه ساز حل موضوعات باقیمانده و بازگشت نهایی باشد.

وی دستیابی به موفقیت در گفت‌وگوها را تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواند و افزود: هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما به منظور حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) در توئیتی از ضرورت وقفه در مذاکرات وین به دلیل آنچه عوامل خارجی خواند، خبر داد و اعلام کرد: به دلیل عوامل خارجی به وقفه در گفت‌وگوهای وین نیاز است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است. به‌عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و نهایی کردن توافق ادامه خواهم داد.

امیرعبداللهیان و جوزپ بورل دیروز (پنجشنبه) تلفنی گفت‌وگو کردند. وزیر امور خارجه خطاب به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه برخی مباحث که مرتبط با قهرمانان ملی ماست قابل مذاکره نیست، تصریح کرد: طرح برخی درخواست‌های جدید از سوی آمریکا هیچگونه توجیه منطقی ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در توئیتی درباره این گفت‌وگوی تلفنی نوشت: امروز با‌ آقای جوزپ بورل گفت‌وگوی مفید و سازنده‌ای داشتم. تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق خوب و پایدار در جریان است. توافق در دسترس است، اگر طرف آمریکایی واقع بینانه و همراه با تداوم و با ثبات رفتار کند. نتیجه مذاکرات وین را توافق جمعی تعیین می‌کند و نه رویکرد یکجانبه. تلاش مشترک نیاز است. این منطق و عقلانیت است که باید غلبه داشته باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار