گذری بر زندگی‌ شهید «توفیق احمدی»

شهید «توفیق احمدی» از شهدای کردستان است که در یکم شهریور ۱۳۶۳ به دست گروهک‌های ضد انقلاب به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از ۳۷ سال کشف و شناسایـی شد.
کد خبر: ۵۱۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲ - 17March 2022

گذری بر زندگی‌ شهید «توفیق احمدی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سنندج، شهید «توفیق احمدی» فرزند حسن روز دهم آذر ۱۳۳۴ میان خانواده‌ای متدین و زحمت کش در روستای «باشماق» از توابع شهرستان سقز به دنیا آمد.

توفیق دوران کودکی را در زادگاهش سپری کرد و با رسیدن به سن شش سالگی برای کسب علم و دانش راهی مدرسه شد و تحصیلاتش را تا پایان دوره ابتدای به پایان رساند و به دلیل نبود امکانات آموزشی و تحصیلی در روستا از ادامه تحصیل باز ماند.

وی از همان دوران نوجوانی به همراه دیگر اعضای خانواده و در کنار پدرش به کار کشاورزی و دامداری مشغول شد.
توفیق در سن جوانی با دختری شایسته و عفیف به نام «کلثوم» ازدواج کرد و حاصل پیوند وی با همسرش یک فرزند دختر است.

وی با پیروزی انقلاب اسلامی برای دفاع از میهن و آرمان‌های مقدس امام (ره) و شهدای گرانقدر به عنوان بسیجی مشغول به خدمت بود و در روستای باشماق برای امرار معاش خانواده در قهوه خانه شخصیش فعالیت می‌کرد.

توفیق روز یکم شهریور ماه سال ۱۳۶۳ به هدف تسویه حساب با یکی از مشتریانش در روستای «نرگسله» عازم این روستا شد و در آنجا گروهک ضد انقلاب وی را به جرم همکاری با جمهوری اسلامی ایران اسیر کرد.

گروهک ضد انقلاب پس از سه روز شکنجه وی را وادار به کندن قبرش می‌کند و در این حین او را ناجوانمردانه به گلوله بستند و به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار