پدر شهیده «حدیقه قادرپناه»:

شهادت زیبنده شهیده «حدیقه قادرپناه» بود

پدر شهیده قادرپناه درباره دختر شهیدش می‌گوید: الحق حدیقه لایق شهادت بود و شهادت تنها لباسی بود که می‌توانست زیبنده او باشد و همچون زلال آب چشمه ساران دیارش پاک پاک بود.
کد خبر: ۵۱۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۰ - 14March 2022

شهادت زیبنده شهیده «حدیقه قادرپناه» بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سنندج، شهیده «حدیقه قادرپناه» روز دوم تیر ۱۳۳۷ میان خانواده‌ای متدین و مذهبی در روستای «قهر آباد» از توابع شهرستان سقز به دنیا آمد.

حدیقه دوران کودکی را تحت تعالیم پدر بزرگوارش خالد قادرپناه که از ماموستا‌ها و علمای دینی منطقه بود، در زادگاهش سپری کرد و با رسیدن به سن شش سالگی، نزد پدرش به مفاهیم و علوم قرآنی پرداخت و همزمان با فراگیری قرآن کریم در امورات منزل نیز مادرش را یاری می‌داد.

به دلیل نبود امکانات تحصیلی در روستا از نعمت سواد بی بهره ماند، اما با استعداد سرشاری که داشت با کمک پدرش به کودکان، دوستان و کسانی که تشنه یادگیری کتاب وحی الهی بودند، قرآن می‌آموخت.

پس از مدتی ماموستا خالد قادرپناه به عنوان امام جماعت روستای «کسنزان» انتخاب شد، حدیقه نیز به همراه دیگر اعضای خانواده به آنجا نقل مکان کرد.

وی سرانجام روز پنجم بهمن ۱۳۶۳ در سن ۲۶ سالگی به دست گروهک‌های ضد انقلاب در روستای کسنزان از توابع شهرستان سقز به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع در این روستا به خاک سپرده شد.

«خالد قادرپناه» پدر شهید در خصوص شهیده قادرپناه اظهار داشت: به جرات می‌توانم ادعا کنم، حدیقه در دوران حیاتش یک استثنا بود، وقتی او را با همسالانش مقایسه می‌کردم، می‌دیدم تفاوت‌های فراوانی با آن‌ها دارد، اصلا درک و برداشتی که از زندگی و مرگ داشت، با دیگران متفاوت بود.

وی افزود: دخترم زمانی که باید راهی مدرسه می‌شد، به دلیل نبود امکانات تحصیلی و آموزشی موفق نشد، اما نزدِ خودم قرآن را آموخت و در مدت کمی به حدی در این زمینه مهارت پیدا کرد که آن را به سایر دختران آموزش می‌داد.

قادرپناه ادامه داد: از همان دوران کودکی پاکی، پاکدامنی، صداقت و راستگویی در وجودش متجلی شده بود، همیشه می‌گفتم: حدیقه را خدا با این صفات سرشته است.

وی تصریح کرد: نمازش قضا نمی‌شد و برای نماز صبح اولین کسی بود در خانواده که از خواب بیدار می‌شد و می‌رفت وضو می‌گرفت و تا استماع اذان نماز مستحبی می‌خواند و به حدود حلال و حرام بسیار دقت داشت، اهل ریا و غیبت هم نبود و در تواضع، فروتنی، مهربانی و محبت کم نظیر بود.

پدر شهیده قادرپناه خاطرنشان کرد: خدا را شاهد می‌گیرم، وقتی تیر‌های منافقان قلبش را شکافتند، اولین جمله‌ای که گفتم این بود: الحق حدیقه لایق شهادت بود و شهادت تنها لباسی بود که می‌توانست زیبنده او باشد و همچون زلال آب چشمه ساران دیارش پاک پاک بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار