نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید:

خدمت به بهترین بندگان خداوند، توفیقی بزرگ است

همایش تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای کارمند و کارکنان بازنشسته بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ - 13March 2022

خدمت به بهترین بندگان خداوند، توفیقی بزرگ استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت الاسلام یوسفعلی شکری، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با تبریک ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: انسان در روند تکامل به یکباره به خواسته‌هایش نمی‌رسد و باید به دو نکته توجه داشته باشد؛ نخست آنکه نسبت به نعمت‌هایی که دارد شکرگزار باشد و دوم، برای به دست آوردن نعمت‌های دیگر، صبوری کند.

وی افزود: از حضرت آدم به دیگر پیامبران تا حضرت خاتم وعده آینده داده شد. ۲۵۰ سال ائمه اطهار (ع) نیز به دنبال پیامبر (ص) راه را تبیین می‌کردند و حضرت رسول (ص) وعده آینده را به حضرت قائم (عج) می‌داد بنابراین انسان نباید از حرکت تکاملی جا بماند.

ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه مأیوس شدن از خداوند یکی از گناهان بزرگ است، گفت: کسانی که بیش از ۳۰ سال در سازمانی مشغول به فعالیت بودند، بعد از بازنشستگی نباید مأیوس شوند، زیرا یأس آغاز فرونشست زندگی است. بازتوانی یکی از ویژگی‌های انسان است که نباید نسبت به توانایی خود بی‌توجه باشد. انسان نباید احساس خستگی کند، زیرا این احساس آغاز مأیوس شدن است.

حجت الاسلام یوسفعلی شکری به بازنشستگان جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران توصیه کرد: شما بازنشستگان باید برای آینده خود طرحی نو بیندازید و با استعداد‌هایی که دارید، زندگی خوبی را دنبال کنید. در وجود شما گنج‌های گرانبهایی نهفته است که اگر آن‌ها را استخراج کنید، حتماً به خود بازنشسته نمی‌گویید.

طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این همایش با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در این جمع سه گروه ارزشمند حضور دارند؛ گروه اول خانواده‌های معظم شهدا هستند که فرزندان شهیدشان در بنیاد شهید و امور ایثارگران همکار ما بودند. جمع دیگر بازنشستگان معززی هستند که ۳۰ سال تلاش کردند و در سازمانی که افضل نهادهاست، خدمت خود را به پایان رساندند. گروه سوم، عزیزانی هستند که در جمع ما بودند و امروز در غم هجران آن‌ها اندوهگین هستیم.

وی افزود: آنچه انسان را در اتمام دوره کاری یا مسئولیتی به آرامش می‌رساند، نگاه به گذشته است؛ اگر در دوره مسئولیتمان گره از کار کسی گشودیم یا خنده بر لبان کسی جاری ساختیم، پس از بازنشستگی به آرامش می‌رسیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به روایت «اگر دل مؤمنی را شاد کردید تا زمانی که شاد است برای شما ثواب می‌نویسند»، گفت: شاد کردن دل مؤمن تا این اندازه ارزش دارد. این بیت شعر «عبادت بجز خدمت خلق نیست/ به تسبیح و سجاده و دلق نیست» این مفهوم را یادآوری می‌کند که عبادتی که منجر شود آدم، آدم باشد ارزش دارد. اگر نمی‌توانیم کار مردم را راه بیندازیم حداقل آن‌ها را تکریم و تعظیم کنیم.

موهبتی خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را توفیقی بزرگ دانست و تصریح کرد: شما به بهترین آدم‌های روی زمین خدمت می‌کنید که همانا والدین شهدا، جانبازان و آزادگان هستند. باید قدر یکدیگر را بدانیم، زیرا بسیاری از همکارانی که در بین ما نیستند، نمی‌دانستیم که آخرین دیدارمان با آن‌ها رقم خورده است. ما مروج فرهنگ ایثار هستیم که شاخص‌هایی دارد و باید به آن شاخص‌ها پایبند باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران «همدلی» را اثرگذارترین مؤلفه بهره‌وری عنوان کرد و گفت: اگر تمام کتاب‌های مدیریتی دنیا که درباره بهره‌وری نوشته شده‌اند را مطالعه کنیم، از نظر بنده هیچ عاملی بهتر از رفاقت و همدلی باعث افزایش بهره‌وری نمی‌شود. باید قدر موقعیتمان را بدانیم؛ آن‌هایی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران توفیق حضور پیدا کرده‌اند، انتخاب شده‌اند، زیرا زمینه‌ای برای خدمت به جامعه هدف برای آن‌ها فراهم شده که از بهترین‌های زندگی خود گذشتند.

وی ضمن تبریک به بازنشستگان جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران به آن‌ها توصیه کرد: فصل جدیدی برای شما آغاز شده که با برنامه‌ریزی و کمک کانون بازنشستگان می‌توانید موقعیت جدیدی برای خود رقم بزنید.

در این مراسم که عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید حقیقی مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشتند، از خانواده شهدای کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران شهیدان «علی فروغی»، «علیرضا کافی»، «علی‌اصغر جوانبختی»، «حسن مقیمی»، «ابراهیم صابریان»، «غلامرضا الهی»، «نادر جعفرقلی» و «امیر هوشنگ رسول‌زاده» تجلیل به عمل آمد. همچنین از خانواده کارکنان درگذشته بنیاد شهید و امور ایثارگران زنده‌یاد «کریم نوربخش»، زنده‌یاد «مجید بشامگان» زنده‌یاد «حمیدرضا فتحی»، زنده‌یاد «منوچهر قادری» و زنده‌یاد «رجب فرضی» تقدیر شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها