دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نقش پررنگ مستضعفین در انقلاب اسلامی/ فلسطین مصداق بارز مستضعفان جهان

یکی از شعار‌های اصلی و اولیه انقلاب اسلامی حمایت از مستضعفان است و جمهوری اسلامی به سبب دفاع از همین شعار قرآنی، فشار‌های سیاسی فراوانی را از سوی استکبار در طول سالیان متمادی تحمل کرده است.
کد خبر: ۵۱۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۶ - 17March 2022

نقش پررنگ مستضعفین در انقلاب اسلامی/ فلسظین مصداق بارز مستضعفان جهانبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در جریان انقلاب اسلامی ایران، طبقه‏‌های محروم و مستضعف جامعه، بزرگ‏ترین نقش را در سرنگونی رژیم شاهنشاهی، خنثی ساختن توطئه‌‏های دشمنان داخلی و خارجی و تثبیت نظام اسلامی داشته‏‌اند. از این‏رو، انقلاب ایران را می ‏توان یکی از مصداق‏های بزرگ نهضت‏های مستضعفان به شمار آورد.

امام خمینی (ره) درباره ضرورت تشکیل حزب جهانی مستضعفان چنین می ‏فرماید: من امیدوارم که یک حزب به اسم «حزب مستضعفین» در تمام دنیا به وجود بیاید و همه مستضعفین با هم در این حزب شرکت کنند و مشکلاتی را که سر راه مستضعفین است، از میان بردارند و در مقابل مستکبرین و چپاولگران شرق و غرب قیام کنند و دیگر اجازه ندهند که مستکبرین بر مستضعفین عالم ظلم کنند و ندای اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و وراثت ارض برای مستضعفین است، محقق کنند.

عدالت هم استکبار را از میان می‏ برد و هم استضعاف را. در نتیجه، جامعه‏‌ای شکل می ‏گیرد که در آن، نه به حق کسی ستم می ‏شود و نه به کسی اجازه ستم ‏پذیری داده خواهد شد. اجرای عدالت، افراط و تفریط‏ها را از میان بر می ‏دارد و «حیات طیبه» را برای انسان به ارمغان می‏ آورد. عدالت، بهترین راه‏کار برای زدودن روابط ناسالم استکباری و استضعافی در جامعه است.

اتحاد ملی و انسجام اسلامی زمینه‏ ساز حکومت جهانی مستضعفان

مهم‏ترین عامل زمینه‏ ساز برای تشکیل حکومت جهانی مستضعفان، اتحاد و هم‏بستگی بین همه ملل مظلوم و مستضعف جهان و انسجام بین تمام پیروان حق ‏جوی ادیان الهی به ویژه فرقه‏‌های اسلامی است. (همانگونه که اطلاع دارید و گذشت) رهبر معظم انقلاب نیز با نام‏گذاری سال ۱۳۸۶ به «سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، ملت ایران و تمام مظلومان جهان را به این نکته مهم و اساسی رهنمون کرد و از تمام افراد ملت و قومیت‏ها و مذاهب گوناگون ملی، بین ‏المللی خواست در سایه وحدت و برادری زندگی کنند.

وحدت مسلمانان جهان یکی از آرمان‏های ویژه انقلاب اسلامی در سطح بین‏ المللی است؛ زیرا وجود اختلاف میان کشور‌های اسلامی و دامنه ‏دار شدن آن سبب سوءاستفاده قدرت‏های استکباری و دشمنان اسلام و مسلمین می ‏شود.

بر اساس ملاک‏هایی که اسلام بیان کرده است، مسائلی مانند تفاوت‏های نژادی، قومی، مذهبی و فرقه ‏ای هرگز در اسلام مطرح نبوده است. در نتیجه، بهانه ‏ای برای تفرقه و جدایی وجود نخواهد داشت. با نفی این امتیاز‌ها و تکیه بر یک عامل فراگیر و دست‏ یافتنی؛ یعنی برتری بر مبنای تقوا، مسلمانان می‏ توانند گرد پرچم توحید درآیند و به قدرت عظیمی تبدیل شوند که در جهان حرف اول را بزنند.

متأسفانه ابرقدرت‏ها با ایجاد موانع فراوان بر سر راه مسلمانان، راه شکوفایی بسیاری از استعداد‌های نهفته آنان را سد کردند. آنان با ایجاد مراکز انحصاری و چندملیتی، نبض اقتصادی جهان را در دست گرفته و همه راه‏های صادرات و واردات و عرضه و توزیع و تقاضا و حتی نرخ ‏گذاری و بانک‏داری را به خود اختصاص داده‌‏اند.

بی ‏شک، مهم‏ترین راه خنثی کردن این توطئه‏‌های بزرگ، اتحاد و انسجام همه ملت‏های اسلامی است تا هم به ناامیدی استکبار بینجامد و هم جاده شکوفایی استعداد‌های مسلمانان هموار شود.

فرزانه‌ترین فریاد تاریخ و ماندگارترین یادِ زمانه، حضرت امام خمینی رحمه الله، آمریکا را دشمن مستضعفان جهان دانسته، خطاب به مسلمانان و مستضعفان تحت سلطه ستمگران چنین می‌فرمایند: «هان‌ای مسلمانان جهان و مستضعفان تحت سلطه ستمگران! بپاخیزید و دست اتحاد به هم دهید و از اسلام و مقدّرات خود دفاع کنید و از هیاهوی قدرتمندان نهراسید که این قرن به خواست خداوند قادر، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است.

جهان باید بداند که ایران راه خدا را پیدا کرده است و تا قطع منافع آمریکای جهان خوار، این دشمنِ کینه توزِ مستضعفین جهان، با آن مبارزه‌ای آشتی ناپذیر دارد. امروزه ملت مظلوم فلسطین مصداق بارز «مستضعف» اند؛ بنابراین بر همه مسلمانان جهان است که به یاری جوانان مظلوم، اما غیور، فلسطین بشتابند و آنان را در مسیر رسیدن به آرمان بلندشان یاری رسانند.

امام خمینی، این پیشوای مظلومان و مستضعفان جهان، در این باره چنین می‌فرمایند: «اکنون که مسلمانان انقلابی و شجاع فلسطین با همتی عالی و با آوای الهی از معراجگاه رسول ختمی مرتبت، صلّی اللّه علیه وآله وسلّم، خروش برآورده و مسلمانان را به قیام و وحدت دعوت کردند و در مقابل کفرجهانی نهضت نموده اند، با کدام عذر در مقابل خداوند قادر و وجدان بیدار انسانی می‌توان در این امر اسلامی بی تفاوت بود؟ اکنون که خون جوانان عزیز فلسطین دیوار‌های مسجدقدس را رنگین کرده است و در مقابل مطالبه حق مشروعشان از مشتی دغل باز با مسلسل جواب شنیده اند، برای مسلمانان غیرتمند عار نیست که به ندای مظلومانه آنان جواب ندهند و هم دردی خود را با آنان اظهار نکنند؟

گزارش از امیر قشقایی

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار