استاندار خراسان رضوی:

استان خراسان رضوی آماده میزبانی از زائران رضوی است

«نظری» گفت: انسجام فکری و عملیاتی برای تأمین نظم و امنیت در نوروز ١۴٠١ و خدمت‌رسانی به زائران در استان وجود دارد.
کد خبر: ۵۱۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰ - 17March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی امروز در نشست قرارگاه تأمین نظم و امنیت نوروز ١۴٠١ استان اظهار داشت: کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای و شهری مورد تأکید است و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی افزود: کاهش ۵٠ درصدی تلفات نسبت به سال ۱۳۹۷ و قبل شیوع کرونا هدف‌گذاری شده که باید روی آن تمرکز کرد.

نظری خاطرنشان کرد: حفظ جان زائران بارگاه رضوی اصلی‌ترین هدف ماست که امیدواریم محقق شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید در استان دستورالعمل تشویقی برای کاهش تلفات بیش از ۵٠ درصد نسبت به قبل از شیوع کرونا در شهرستان‌ها تدوین شود.

نظری بیان داشت: تحقق و اجرای برنامه‌های ابلاغی قرارگاه نظم و امنیت تعطیلات نوروزی ١۴٠١، در شهرستان‌های استان مهم است و باید پیگیری شود.

وی با اشاره به فعال کردن توقفگاه‌های سلامت در طول جاده‌ها، افزود: این توقفگاه‌ها می‌تواند میز خدمتی برای سفر ایمن باشد.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اشراف کامل پلیس در جاده‌ها، ابراز داشت: باید از ظرفیت رسانه‌ها و سایر ظرفیت‌های ارتباطی برای فرهنگ‌سازی رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و هشدار دادن به رانندگان استفاده کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق داده‌های موجود، بیشترین حوادث رانندگی بین ساعت ١۶ تا ٢٢ رخ می‌دهد، لذا پلیس در این ساعات کنترل بیشتری به‌ویژه در نقاط حادثه‌خیز باید داشته باشد.

وی گفت: حدود ۴٠ درصد تلفات شهری مربوط به موتورسواران است که باید برای کاهش این تلفات نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: انسجام فکری و عملیاتی برای تأمین نظم و امنیت در نوروز ١۴٠١ و خدمت‌رسانی به زائران در استان وجود دارد.

وی ابراز داشت: نظارت کامل بر بازار نیز وجود داشته باشد، در تأمین کالای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد و هیچ افزایش قیمتی پذیرفتنی نیست.

آمادگی پلیس برای تامین امنیت در تعطیلات نوروزی

سردار محمد کاظم تقوی نیز در این نشست گفت: پلیس خراسان رضوی برای برقراری نظم و امنیت کامل زائران نوروزی و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) آمادگی کامل را دارد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: تیم‌های پلیس خراسان رضوی در اجرای تمهیدات ویژه انتظامی و ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ تقویت و تجهیز شده‌اند و  ۱۵۰ دستگاه دست‌افزار کنترلی به تجهیزات تیم‌های پلیس راه استان افزوده شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای تحقق کاهش ۵٠ درصدی سوانح و تلفات جاده‌ای با همکاری زائران تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به هوشمندسازی پلیس، تأکید کرد: پلیس از تمام ظرفیت خود برای حفظ امنیت زائران و مجاوران رضوی استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها