استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

اختصاص ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی

«نظری» گفت: در سفر سه روزه رییس‌جمهور و هیات دولت به این استان ۱۸۳ مصوبه با ۲۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدت سه سال در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۵۱۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶ - 04April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی امروز در نشست خبری تشریح دستاوردهای هجدهمین سفر استانی رییس جمهور به خراسان رضوی اظهار داشت: در سفر سه روزه رییس‌جمهور و هیات دولت به این استان ۱۸۳ مصوبه با ۲۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدت سه سال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان و یک‌میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان در نظر گرفته شد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این اعتبارات در سفر هیات دولت به استان، ۳۱ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش‌های مختلف اقتصادی و زیربنایی پرداخت خواهد شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۵۸ پروژه در این سفر استانی به ارزش ۱۸ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان به بخش زیربنایی تعلق گرفت، تقریبا همه راه‌های اصلی نیمه‌ تمام استان و همه راه‌های اصلی کنونی روکش و بهسازی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: طرح‌های آب و برق و گازرسانی در بخش تولید و انتقال آنها در قالب طرح‌های زیربنایی است و بخش عمده سرمایه‌گذاری ارزی میلیاردی نیز مربوط به بخش ایجاد خطوط انتقال گاز خواهد بود.

نظری سهم بخش کشاورزی از مصوبات سفر را ۲۱ پروژه اعلام کرد و گفت: ۲ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان اعتبار در این بخش پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در بخش بهداشت و درمان ۱۶ توافق‌نامه و پروژه به ارزش ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان و در بخش‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی نیز ۲ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۴۲ پروژه مصوب شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای بخش صنعت و معدن، شش توافق‌نامه با ۵۰۴ میلیارد تومان اعتبار به‌همراه ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد و در حوزه امنیتی، انتظامی و قضایی، هفت پروژه با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نظری بیان داشت: در بخش رفاه اجتماعی و اشتغال با ۳۳ پروژه، ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مصوب و البته ۳۱ میلیارد و ۱۴۸ میلیون تسهیلات نیز در این بخش مصوب شد.

وی گفت: سه پروژه ویژه و کلان نیز شامل قطار سریع‌السیر تهران- مشهد، آزاد راه حرم تا حرم و شهرک فرودگاهی امام رضا (ع) نیز در سفر رییس جمهور مطرح شد، اما از آنجایی که تعیین منابع این طرح‌ها از محل‌های ویژه و در اختیار دولت است، بودجه آنها به اقتضای پروژه‌ها تعیین می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: این سه پروژه عمده فقط مربوط به استان نیست، بلکه سه پروژه ملی با هدف تسهیل، ارزان‌سازی و توسعه زیارت برای آحاد مردم کشور است، همچنین طرح‌های زیربنایی از جمله آب مشهد نیز مربوط به در دوره اوج حضور زائران به مشهد است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی اولویت اصلی اقتصاد استان است، گفت: با استقرار مسوولان جدید گمرک در استان، تیم اقتصادی هماهنگ ایجاد و با بخش‌های مرتبط با گمرک و بازارچه‌ها اقدامات منسجم صورت خواهد یافت.

نظری افزود: دسترسی به کشورهای آسیای مرکزی از ترکمنستان اتفاق می‌افتد، انتخاباتی در ترکمنستان صورت گرفته و اکنون در انتظار تثبیت حاکمیت جدید هستیم و امیدواریم ارتباط با سرپل ارتباطی یعنی ترکمنستان به خوبی انجام شود.

وی گفت: در ارتباط با حاکمان کنونی افغانستان معذوریت‌های حقوقی وجود دارد، کمی کار به سختی پیش می‌رود اما اقداماتی در دوغارون پیش‌بینی شده است.

استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: برای رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان قرارگاه شرکت‌های دانش بنیان در استان ایجاد خواهد شد تا مسایل و مشکلاتی مانند زمینه‌سازی فروش محصولات، ایده‌یابی و شناسایی ایده نخبگان و پشتیبانی از تبدیل ایده‌ها به محصول و تجاری‌سازی دنبال شود.

نظری یادآور شد: توزیع بودجه در خراسان رضوی برای همه شهرستان‌ها به شکل موضوعی است و نگاه ما در حوزه مصوبات و استفاده از منابع یاد شده نیز استانی و موضوعی است.

استاندار خراسان رضوی ابراز داشت: وقتی احیای قنوات استان مطرح می‌شود بیانگر آن است که موضوع اصلی مساله آب است پس نباید توقع داشت ما نیز مانند نمایندگان مجلس نگاه بخشی داشته باشیم، ما برش استانی و موضوعی در بودجه را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: در این سفر مقرر شد پروژه‌هایی که در شهرستان‌ها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد در ردیف مصوبات سفر قرار گیرد، اکنون بسیاری از خانه‌های بهداشت روستایی ساخته می‌شود و ۳۰۰ مدرسه کانکسی استان نیز در این چارچوب تبدیل به مدارس ثابت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار