ما مقاوم هستیم/

اعزام ۳۵۰۰ نفر از هرمزگان به اردوی راهیان نور جنوب کشور

اردوی راهیان نور بعد از وقفه دو ساله دوباره از سر گرفته شده است و پیش بینی می‌شود بیش از سه هزار و ۵۰۰ زائر از استان هرمزگان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شوند.
کد خبر: ۵۱۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ - 23March 2022

اعزام ۳۵۰۰ نفر از هرمزگان به اردوی راهیان نور جنوب کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، یکی از برنامه‌های تاثیر گذار و تحولی که طی سال‌های اخیر و از دهه ۷۰ در دستورکار ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار گرفته است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید بسیاری بر روی برگزاری آن دارند اردوی راهیان نور است که از حدود دو سال پیش به علت شیوع بیماری منحوس کرونا این اردو‌ها که یکی از اصلی‌ترین بر‌نامه‌ها برای تعمیق باورها، ارزش‌ها و معرفی آثار و رشادت‌های دفاع مقدس است تعطیل شده بود، اما امسال از اواخر سال ۱۴۰۰ برگزاری این اردو‌ها از سر گرفته شده است و دوباره شوق و ذوق حضور مردم، جوانان، دانشجویان و طلاب در سرزمین‌های نور و زیارت عروج‌گاه شهدای هشت سال دفاع مقدس داغ شده است.

دامنه برگزاری اردوی راهیان نور در دهه گذشته افزایش پیدا کرده است و به جز مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور، در شمال غرب کشور و خلیج فارس نیز برگزار می‌شود که یکی از میزبانان برگزاری آن در خلیج فارس شهر بندرعباس به همت منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و سپاه امام سجاد علیه السلام است.

سرهنگ دوم پاسدار مجید باقرزاده همایی مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه امام سجاد علیه‌السلام استان هرمزگان در گفت وگویی اظهارداشت: بعد از وقفه دوساله در برگزاری راهیان نور خداوند این توفیق را شامل حال ما کرد که امسال برنامه راهیان نور را داشته باشیم.

وی افزود: راهیان نور در بخش دریایی، در شهر بندرعباس برگزار می‌شود و از تاریخ ۲۸ اسفندماه آغاز شده است و همه تلاش‌ها بر این است که اعزام‌ها به راهیان‌نور دریایی شهدای خلیج‌فارس تا دوازدهم فرودین ادامه داشته باشد.

باقرزاده بیان‌کرد: بحث راهیان نور جنوب و اعزام به مناطق عملیاتی استان خوزستان نیز از تاریخ ۱۲ اسفندماه آغاز شده است و ان‌شالله تا دوازدهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت و برنامه‌ریزی شده است که دانشجویان از دوازدهم با کاروان‌های سازمان‌یافته اعزام شوند.

وی تصریح‌کرد: حدود یک هزار نفر دانشجو، ۲۵۰ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه هرمزگان و ۲۰۰ نفر با خودرو‌های شخصی تاکنون به مناطق عملیاتی استان خوزستان اعزام شده‌اند و ۱۰۰ نفر از خانواده‌ها نیز با کاروان‌های دیگر اعزام شده‌اند.

مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه امام سجاد علیه‌السلام استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: در ادامه حدود دو هزار نفر دیگر نیز به استان خوزستان اعزام خواهند و برای ثبت‌نام مردم نیز سامانه ره‌نور در نطر گرفته شده است که همه مردم می‌توانند با مراجعه به آن برای اعزام به اردو‌های راهیان نور ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها