ما مقاوم هستیم/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا:

زیارت با معرفت موجب ماندگاری سفر راهیان نور می‌شود

حجت‌الاسلام «رعایتی» گفت: زیارت با معرفت در راهیان نور که مد نظر رهبر معظم انقلاب است باعث ماندگاری این سفر معنوی می‌شود.
کد خبر: ۵۱۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ - 25March 2022

تقویت زیارت بامعرفت موجب ماندگاری سفر راهیان نور می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «جعفر رعایتی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در جمع خبرنگاران با تبریک عید نوروز اظهار داشت: هر کشوری نطقه عطفی دارد و نقطه عطف کشور ایران بعد از انقلاب، دفاع مقدس است که نقطه اوج غیرت و ایثار بوده است.

وی افزود: تمام کشور‌های دنیا دست به دست هم دادند تا ملت ایران را به زانو در بیاورند، اما ملت بصیر، آگاه و با غیرت دینی و ملی به طور خودجوش از وطن خویش دفاع کرد.

این مسئول ادامه داد: در هشت سالی که دشمن با تمام امکانات و سلاح به کشور ما حمله کرد مردم نگاه نکردند ببینید کشور نیروی مسلح دارد یا نه، چون دیدند دشمن به خاکشان حمله کرد برای دفاع از دین و ناموس و خاک بسیج شدند و به جنگ و جبهه رفتند.

راهیان نور تبلور ایثارگری‌های رزمندگان اسلام است

حجت الاسلام رعایتی اضافه کرد: کسانی که در صحنه دفاع مقدس حضور داشتند ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا و نوجوانان و جوانان از نوجوان ۱۳ ساله حسین فهمیده تا پیرمرد ۹۰ ساله را دیدند که جان خود را نثار کردند و حدود ۲۰۰ هزار شهید تقدیم شد تا ایران اسلامی سربلند و سرافزار باشد؛ به همین خاطر اگر نوجوانان و جوانان حتی آن‌هایی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند وقتی در راهیان نور حضور پیدا می‌کنند، آن ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا تبلور پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: راهیان نور نشان دهنده مردانگی شهدا و ایثارگرانی است که موجب شدند امروز ایران اسلامی به مرحله‌ای برسد که ابرقدرت‌های دنیا در مقابلش زانو بزنند و التماس کنند؛ این درحالیست که در زمان رژیم منحوس پهلوی، شاه ملعون به ابرقدرت‌ها التماس می‌کرد، اما امروزه برخلاف آن است و ابرقدرت‌ها به ایران نیاز دارند و ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های خوبی به دست آورده است.

حجت الاسلام رعایتی با بیان اینکه مردم از دو منظر در راهیان نور حضور پیدا می‌کنند، گفت: گرامیداشت یاد شهدایی که برای مملکت خود جان خویش را نثار کردند و جوانان و نوجوانانی که جنگ را ندیدند و فقط شنیدند کسانی که آینده ساز انقلاب هستند، وقتی این مناطق عملیاتی را می‌بینند با دیدن این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها در ۸ سال دفاع مقدس آن را در خود تقویت کرده و برای آینده انقلاب کاری کنند.

وی افزود: این یک تبیین واقعی جهاد است؛ چرا که امروز دشمنان به دنبال آن هستند که به مردم بگویند، انقلاب کاری نکرده و یا پیشرفتی نداشته است؛ در صورتی که مردم وقتی به راهیان نور می‌روند، می‌بینند رزمندگان با دستان خالی شروع کردند و امروز به چه موفقیت‌هایی رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه تقویت زیارت با معرفت در راهیان نور مد نظر رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: این سفر خود به خود اثرات معنوی دارد چراکه با رفتن به مکان مقدس خود به خود یک سیر معنوی در انسان بوجود می‌آید، اما آنچه که ماندگار می‌شود و آنچه که باعث ماندگاری است تقویت معرفت است.

موفقیت‌های انقلاب باید تبیین شود

این مسئول تصریح کرد: اوج معنویتی که در دفاع مقدس بوجود آمده و رزمندگان با دست خالی در مقابل دشمنان ایستادند و آن عوامل معنوی که ما می‌توانستیم با حداقل‌ها ایستادگی کنیم و امروز به این همه موفقیت دست پیدا کنیم، همه این‌ها باید خوب تبیین و روایت شود.

وی خلطرنشان کرد: رزمندگان و شهدا در وصیت نامه‌های خود تاکید داشتند که پشتیبان ولایت فقیه باشید و امام را تنها نگذارید. امام راحل هم وصیت می‌کنند که پشتیبان ولایت فقیه باشید؛ و باید راه‌های تقویت معرفت را بدانیم و معنویت رزمندگان در نماز شب و توسل به اهل بیت (ع) و عمل کردن به دستورات، ولی فقیه بود.

حجت الاسلام رعایتی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین بیان داشت: پوتین به عنوان یک رئیس جمهور کمونیست که دین هم ندارد به دنبال قدرت و منافع خود است و مقلد رهبر معظم انقلاب هم نیست، اما وقتی رهبر معظم انقلاب را می‌بیند که باصلابت و مدیر و مدبر است؛ به مردم روسیه می‌گوید از تحریم نترسید به ایران نگاه کنید که امروز ابرقدرت‌ها به دست و پای ایران افتادند نه اینکه ایران به دست وپای آن‌ها بیفتد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها