همایش تجلیل از آزادگان-1/ لاریجانی:

اگر آمریکا تابع شعارهای خود بود باید از جمهوری اسلامی دفاع می‌کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و همپیمانانش حرف از دموکراسی زده، ولی به آن عمل نکردند. اگر آمریکا تابع شعارهای خود بود باید از حکومت جمهوری اسلامی دفاع می‌کرد؛ ولی در مقابل ما ایستاد.
کد خبر: ۵۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ - 16August 2015

اگر آمریکا تابع شعارهای خود بود باید از جمهوری اسلامی دفاع می‌کرد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اولین کنگره ملی تحلیل از آزادگان با عنوان حماسه صبر در سالروز ورود اولین کاروان آزادگان به کشور و همزمان با ۳۱ استان کشور برگزار شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش بابیان این نکته که این جلسه یک جلسه خارقالعاده است، گفت: مانوری از خلاقیت را در ایمن جلسه به نمایش گذاشتید. نوجوانی که قاری و حافظ قرآن بودند و دو آزادهای که حرفهای کارکردند و باید بگویم اگر جای رئیس رادیو و تلویزیون بودم آنها را استخدام میکردم. این نیروی خلاق آزادهها بسیار شیرین بود.

وی با اشاره به اینکه آزادگان جریان بالندهای هستند و خانوادههای این آزادهها فرزندانی پر از خلاقیت را به جامعه تحویل میدهند، تصریح کرد: در ادبیات اسلامی انسان بهواسطه زندگی مادی دچار نسیان میشود و همین باعث میشود که از جاده اصیل فطرت خارج شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: قرآن کسانی را برمیشمارد که از دایره اهل خسران جدا میشوند. اولین ویژگی آنان ایمان است. چراکه هر تلاشی بدون ایمان نتیجه نمیدهد. در تاریخ میبینیم کسانی کارهایی انجام دادهاند، اما چون اهل ایمان نبودهاند، چراغشان بیفروغ ماند. ولی اهل ایمان در منبعی متعالی اتصال دارند، روشنای راه میشوند.

وی به دیگر ویژگی اهل ایمان اشاره کرد و بیان داشت: این افراد اهل عمل صالح هستند و درراه درست حرکت میکنند. کسی ناجح است که راه را بشناسد و طی طریق کند. این برگزیدگان باید استقامت در حق داشته باشند؛ آنوقت هست که درهایی از معنویت به روی آنها باز میشود. نکته دیگر اینکه اهل صبر هستند و این صبر انسان را میسازد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به آزادگان حاضر در جمع گفت: شما زادگان برگزیدگان هستید. حق را شناختید، عمل صالح انجام دادید و درراه حق استوار ماندید.

دکتر علی لاریجانی با تاکید بر اینکه دوران اسارت یک آزمایش بزرگ بود، عنوان کرد: کتاب خاطرات شما جزو کتابهایی است کهنمیتوان آن را کنار گذاشت. برخی زاویههای نهفته اسارت در این خاطرات روشن میشود که سندهای افتخار و پایداری یک ملت است. در تاریخ دنیا چنین سیره و سنتی را نداریم که ملتی از خود برجای بگذارد و چنین ایستادگی کند.

وی بابیان اینکه ملت ایران چه قبل از انقلاب و چه پس از انقلاب سختیهای زیادی را تحمل کرده است، افزود: همپیمانان آمریکا، بعد از انقلاب نیز ما را رها نکردند. حرف از دموکراسی زده، ولی به آن عمل نکردند. اگر آمریکا تابع شعارهای خود بود باید از حکومت جمهوری اسلامی دفاع میکرد؛ ولی در مقابل ما ایستاد.

در برخی خاطرات نظامیان عراقی همچون وفیق السامرایی نوشتهشده است که چهطور آمریکا با صدام تماس گرفت و گفت که او را حمایت میکند. و نیز ذکرشده است چه کسی پیشنهاد داد که به ایران حمله شود و آمریکا از آن پشتیبانی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ملت ایران، با تعریفی که در ادبیات اسلامی آمده سختیها را به فرصت تبدیل کرده است، بیان داشت: دستاوردهای بزرگ ملت ایران را امروز برخی یاران انقلاب در سالهای اخیر به خوبی اجرا کرده و موفق شدهاند. در آستانه سالگرد جنگ 33 روزه باید بگویم این جنگ فتحالفتحویی در مناطق صهیونیستی بود. گروه بزرگ ولی مقاوم و اهل حق و صبر توانستند رژیم بسیار قوی که بی از نیمقرن در منطقه قدرت خود را نشان داده بود شکست دهند.

رژیم صهیونیستی از هفته دوم جنگ دریافت که شرایط تغییر کرده و دیگر پیروز جنگ نیستند. سیدحسن نصرالله نیز در سخنرانی پس از پیروزی در جنگ 33 روزه توضیح داد که این پیروزی جز با عنایت خدا حاصل نمیشد و چه اتفاقات حساسی رخداده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها