همایش تجلیل از آزادگان-2/ حجت الاسلام شهیدی:

ما مسئولان مدیون شما آزادگان هستیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنگره ملی تجلیل از آزادگان با بیان اینکه در میان آزادگان اقلیت‌های مختلف قومی و دینی دیده می‌شود، خطاب به آزاده‌ها گفت: ما مسئولان و همه مردم مدیون شما هستیم.
کد خبر: ۵۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ - 16August 2015

ما مسئولان مدیون شما آزادگان هستیم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، صبح امروز اولین کنگره ملی تجلیل از آزادگان با عنوان "حماسه صبر" در سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و همزمان با 31 استان کشور با حضور "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانشین رئیس و معاونان بنیاد شهید، جمعی از روسای کمیسیونهای مجلس و هزار نفر از آزادگان در تالار وحدت برگزار شد.

حجت الاسلام شهیدی در این مراسم با تبریک سالروز ورود اسوههای صبر، ایثار و فداکاری و تقارن این روز با میلاد حضرت معصومه(س) گفت: شما آزادگان هیچگاه فراموش نشدهاید و برای ما عزیز هستید. چه جانبازان، چه آزادگان و چه رزمندگان همه جزو ایثارگران هستید و ما هر چه داریم از شما داریم.

وی با ارائه آماری از تعداد آزادگان کشور تصریح کرد: 42 هزار و 879 آزاده داریم که 36 هزار نفر از اینها در حالی که رزمنده بودند به اسارت درآمدند. همه اسرای رزمنده جانباز شدند چرا که تا آخرین گلوله مقاومت کردند و تسلیم نشدند تا جایی که دشمن با تیر و خمپاره به آنان نزدیک شده و اسیرشان کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: 24 نفر از اسرا تا زمان آزادی خبری از آنان درج نشده بود. عراقیها آنان را در محلی نگهداری میکردند که به صلیب سرخ اجازه ورود نمیدادند. این افراد به دلیل شکنجههای روحی و جسمی آسیبهای زیادی دیده بودند. 500 نفر همچون شهید تندگویان در زندان و اردوگاهها به واسطه شکنجههای شدید به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام شهیدی با تاکید بر این نکته که 90 درصد اسرای ایرانی هنگام اسارت زخمی شدند، بیان کرد: هیچ کس به اراده و علاقه خود به اسارت در نیامد. یک هزار نفر از افسران و خلبانان که اوایل جنگ با پرواز بر فراز عراق پاسخ حملات رژیم بعث را داده بودند اکثرا بیش از ده سال دور از چشم صلیب سرخ اسیر شدند. آخرین آنها شهید حسین لشگری بود که در جنگ به اسارت درآمد و دوازده سال در زندان افرادی زندگی کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص شهید لشگری عنوان کرد: این شهید بزرگوار در زندانی چند متری سالها به صورت انفرادی شکنجه شد و شرایط را تحمل کرد. بعد از تحمل طولانی ترین اسارت در سال 77 آزاد شد اما به خاطر شکنجهها یک سال بعد به شهادت رسید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این نکته که اکثر آزادهها از اقلیتهای مختلف قومی و دینی بودند، بیان کرد: همه در جبهه گوش به فرمان امام بودند. در بین اسرا برخی بیش از دیگران درخشیدند. امروز نیز همه آنها برای ما عزیز و نقش آفرین هستند یکی از افرادی که همه آزادگان میشناسند حاج آقا ابوترابی بود که در اسارت به اسرا روحیه میداد.

حجت الاسلام شهیدی در پایان خاطرنشان کرد: ما مدیون همه شما آزادگان هستید. مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و همه مردم میگویند که مدیون شما هستند. شما امتحان بزرگی را پس دادهاید و ما نمیتوانیم پاسخ رشادتهای شما را بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار