معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد؛

تهران میزبان ۴۶۰ برنامه فرهنگی در ماه رمضان/ «ضیافت الحسین» برنامه اصلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

فاطمیان‌پور به تشریح ۴۶۰ برنامه فرهنگی، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ماه رمضان پرداخت.
کد خبر: ۵۱۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ - 05April 2022

تهران میزبان ۴۶۰ برنامه فرهنگی در ماه رمضان/ «ضیافت الحسین» برنامه اصلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهرانبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه «ماه مبارک رمضان» با حضور «سیدعلیرضا فاطمیان‌پور» معاون فرهنگی سازمان، «منصور قصری‌زاده» مدیر رادیو قرآن و «امیرحسین سمیعی» مدیر هنری سازمان برگزار شد.

فاطمیان‌پور: ۴۶۰ برنامه فرهنگی در سطح تهران برگزار می‌شود

در ابتدا، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان اظهار داشت: برنامه‌های امسال مشارکتی با حضور رادیو قرآن و با عنوان بر آستان جانان با شعار جشن بندگی و صبر با اجرای ۴۶۰ برنامه صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به تولید محتوای ۳۶ فرهنگسرای تهران در سه موضوع محوری فعالیت‌های ماه رمضان عنوان کرد: قران بخوانید و جایزه بگیرید برنامه‌ای است که مردم تلاوت قرآن خواهند کرد و جایزه دریافت خواهند گرفت.

معاون فرهنگی سازمان با اشاره به برگزاری مجازی و حضوری پویش هفت سالگی عنوان کرد: در این پویش که با مدیریت منطقه ۱۴ برگزار می‌شود هدف آموزش نماز برای کودکان است که سیر جذابی برای آن درنظر گرفته شده است. مسابقه راز‌های آسمانی به صورت اینترنتی با موضوع مفاهیم قران کریم با اهدا هزار و ۵۰۵ برنامه صورت خواهد گرفت.

فاطمیان‌پور گفت: فرهنگسرای فردوس در سطح تهران برنامه‌های نمایشی خواهد داشت. پویش با رهروان سحر پویش دیگری است که ویژه به سحری خوردن با شب‌کار‌های زحمت‌کش سطح تهران برگزار می‌شود.

وی ضیافت الحسین را برنامه اصلی سازمان فرهنگی در سطح تهران دانست و ادامه داد: این برنامه که مجلس قرائت قرآن است به سفره افطاری ساده ختم می‌شود و تا وفات حضرت خدیجه ادامه دارد. برنامه سحرخیزان سحر، بازی محیطی راز ازجمله دیگر برنامه‌های فرهنگی است.

معاون فرهنگی سازمان همایش عمری با قرآن را از جمله‌ی برنامه اصلی دیگر این سازمان دانست و افزود: در این برنامه از پنج پیشکسوت قرآنی در میلاد امام حسن مجتبی تجلیل خواهد شد. سامانه ندای قرآن که ۲۰ سال پیش راه‌اندازی شده بود امسال مورد بازبینی قرار می‌گیرد. کارگاه آموزشی هنر تلاوت، دوره تربیتی دینی، تنفس صبح با اجرای ۲۲ کرسی تلاوت قرآن، کرسی تلاوت قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان در مترو از دیگر برنامه‌های این ماه خواهد بود.

فاطمیان‌پور از چاپ کتاب همراه برای توزیع در مترو خبر داد و گفت: فضای این کتاب که با موضوع صبر تولید شده، طنز است که در بین مخاطبین توزیع خواهد شد.

وی درخصوص برنامه‌های روز قدس گفت: روز قدس برنامه‌های متنوعی خواهیم داشت که وبینار بین‌المللی فلسیطن آزاد می‌شود مهم‌ترین آن‌ها است.

قصری‌زاده: نتوانسته‌ایم از فرهنگ قرآن استفاده کنیم

در ادامه، منصور قصری‌زاده مدیر رادیو قرآن گفت: مهم‌ترین مشکل فرایند‌های رفتاری و اجتماعی ریشه در آن دارد که نتوانسته‌ایم از فرهنگ قران استفاده کنیم، هدفمان معرفی درست و ناب قران است.

وی رسالت رادیو قران را فرهنگسازی دانست و تاکید کرد: ما باید تعامل دوسویه با مردم داشته باشیم و زمینه ارتباط با مردم تهران در سازمان فرهنگی هنری شهرداری صورت گرفته است.

مدیر رادیو قرآن تصریح کرد: مقدمه انس با قران قرائت قرآن است، لذا در همین راستا جشنواره ۱۰۰ را برگزار کردیم، علت این نام‌گذاری فرکانس رادیو قران است. در همین راستا هم‌افزایی با سازمان فرهنگی هنری شهرداری صورت دادیم.

قصری‌زاده خاطرنشان کرد: پخش ۳۰۰ دقیقه برنامه زنده در فعالیت‌های ماه رمضان با اجرای ۹ ایتم زنده صورت می‌گیرد. مهمان هنری، طعم عسل، اجرای برنامه تصویری از سرلشکر سلیمانی از جمله‌ی برنامه‌های صورت گرفته در این فعالیت‌هاست.

سمیعی: اجرای تئاتر و موسیقی در تهران

سمیعی معاونت هنری سازمان گفت: ورک‌شاپ کاتبان وحی در حوزه آفرینش‌های ادبی دومین شب شعر قدس با حضور شاعرانی از شش کشور، مسابقه داستان حضرت خدیجه برگزار می‌شود.

وی گفت: در حوزه موسیقی یک قطعه اوایل هفته بعد یک موسیقی ارکسترال ایرانی با تم نیایش و مناجات در قالب نماهنگ و یک قطعه ویژه روز قدس منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها