حمزه زاده به دفاع پرس خبر داد

تاسیس دفتر ادبیات ویژه اسیران جنگی در حوزه هنری

مدیر انتشارات سوره مهر با اعلام اینکه کتاب های پرفروش در حوزه خاطرات آزادگان ترجمه و یا در حال ترجمه هستند از تاسیس دفتر ادبیات ویژه اسیران جنگی با همت مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت خبر داد.
کد خبر: ۵۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ - 18August 2015

تاسیس دفتر ادبیات ویژه اسیران جنگی در حوزه هنری

محمد حمزه زاده مدیر انتشارات سوره مهر و مدیر سازمان سینمایی سوره، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی دفاع پرس با اشاره به کتاب های منتشر شده در حوزه اسرا و آزادگان عنوان کرد: بخش زیادی از کتاب های تولید شده در سوره مهر در خصوص خاطرات آزادگان و اسیران جنگی بوده است.

وی با اشاره به چند عنوان کتاب درخصوص آزادگان تصریح کرد: معروفترین این کتاب ها، کتاب "پایی که جا ماند" اثر سید ناصر حسینی و "زندان الرشید" به روایت سردار علی اصغر گرجی زاده و خاطره نگاری دکتر محمد مهدی بهداروند بوده است که هر دو کتاب جزو پرفروش ها و پرخواهان های انتشارات قرار دارند.

مدیر انتشارات سوره مهر با اعلام خبر تاسیس "دفتر ادبیات ویژه اسیران جنگی" در حوزه هنری، بیان داشت: با توجه به ظرفیت های عظیم این حوزه و با همکاری مرتضی سرهنگی در تدارک هستیم تا دفتر ادبیات اسیران جنگی را به صورت مستقل در کنار دفتر ادبیات و هنر مقاومت تاسیس کنیم تا به شکل مستمر و جدی تر کار در این حوزه پی گرفته شود.

حمزه زاده همچنین به وضیعت ترجمه کتاب های مربوط به خاطرات آزادگان اشاره و تصریح کرد: بسیاری از کتاب های پرفروش که بخشی از آنها مربوط به آزادگان است در مرحله ترجمه قرار دارند که تنها به یک زبان نیز ترجمه نمی شوند و به زبان های مختلف ترجمه خواهند شد. کتاب هایی همچون کتاب "پایی که جا ماند" و "زندان الرشید" در حال ترجمه هستند. کتاب های دیگر نظیر "دا" و "نورالدین پسر ایران" نیز یا ترجمه شده اند یا در دست چاپ هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار