سرپرست معاونت اقتصاد فناوری پارک علم و فناوری قزوین:

۱.۴ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور، در قزوین فعالیت می‌کنند

پیله ور گفت: ۹۹ شرکت دانش بنیان در استان قزوین فعالیت می‌کنند که سهم استان، ۱.۴ درصد از شش هزار و ۶۳۳ شرکت دانش‌بنیان کشور است که برابر سهم ۱۳ درصدی است.
کد خبر: ۵۱۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸ - 06April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، اولین شورای اداری شهرستان قزوین با حضور آیت اله «عابدینی» نماینده ولی فقیه، «عباس کاظمی» فرماندار قزوین، سرهنگ «علیرضا حیدری» فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) شهر قزوین و جمعی از مدیران دستگاه های استان قزوین در سالن اجتماعات فرمانداری قزوین برگزار شد.

حمیدرضا پیله ور سرپرست معاونت اقتصاد فناوری پارک علم و فناوری قزوین در این جلسه با اشاره به فلسفه شعار سال و تعاریف دانش بنیان اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان پیش از اینکه شعار سال‌جاری باشد در سال ۹۲ در دستور ابلاغ سیاست های ملی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری قرار گرفت و در سال ۹۶ نیز مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان موضوع مهم تبدیل صنعت مونتاژ کاری به صنعت نوین را امری پراهمیت خواند که نیاز به بررسی و اجرا داشت.

وی گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی سه بحث استقلال اقتصاد که در عین تعامل با اقتصادهای دنیا استقلال خود را نیز حفظ کنیم، رفاه عمومی و رکن پیشرفت دارای اهمیت است.

پیله ور با اشاره به نقش اقتصادهای مولد به عنوان لوکوموتیو در جامعه عنوان کرد: تصور ما از اقتصاد کشور و ظرفیت های اقتصادی کشور یک لوکوموتیو پرسرعت معیوب است در سالیان گذشته و قرن ها ذهن مردم کشور را معطوف به این امر کرده اند که برای رشد اقتصاد باید منابع زیرزمینی را استخراج نماییم.

وی افزود: بستر شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش بنیان، زیست بوم های نوآوری هستند که در این زیست بوم ها بازیگرانی از جنس حاکمیت، فعالان اقتصادی بخش خصوصی و افراد نقش دارند. همچنین شرکت های دانش بنیان شرکت هایی هستند که مزیت رقابتی آنها دانش موجود در شرکت ها در کنار تجهیزات است.

سرپرست معاونت اقتصاد فناوری پارک علم و فناوری قزوین با اشاره به ویژگی شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان، محل جذب افراد تحصیل کرده هستند، همچنین ایجاد محصولات با ارزش افزوده بالا و تحریم ناپذیری از ویژگی آنهاست.

وی یادآور شد: مرجع صدور مجوز دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. در حال حاضر ما ۹ دسته دانش بنیان در کشور داریم و شش هزار و ۶۳۳ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که تا کنون ۳۰۰ هزار اشتغال از طریق این شرکت ها ایجاد شده است.

پیله ور عنوان کرد: در حوزه مدیریت تکنولوژی دو مسیر در تولید فناوری داریم که یک مسیر ناشی از فشار تکنولوژی است. ۹۹ شرکت دانش بنیان در استان فعالیت می کنند که سهم ما ۱.۴ درصد از سهم دانش بنیان در سطح کشور است که برابر سهم ۱۳ درصدی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار