کارشناس علوم قرآنی مطرح کرد؛

چند نکته پیرامون سیره اخلاقی حضرت خدیجه (س)

حیدری گفت: اسلام به کمک مالی و ثروت حضرت «خدیجه کبری (س)» تقویت شد و توانست گسترش پیدا کند، ایشان برای «پیامبر اکرم (ص)» یاوری صادق بود همین یاری و همراهی بستر را برای گسترش اسلام فراهم کرد.
کد خبر: ۵۱۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ - 12April 2022

چند نکته پیرامون سیره اخلاقی و شخصیتی حضرت «خدیجه کبری (س)»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «رضا حیدری» کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگویی اظهار داشت: حضرت «خدیجه کبری (س)» اولین زنی بودند که به اسلام گرویدند، ایشان ضمیر روشن داشتند و انسانی روشن‌بین و دوراندیش بودند در عین حال بسیار باگذشت، علاقه‌مند به معنویات، وزین و باوقار، معتقد به حق و حقیقت و تمایل به اخبار آسمانی داشتند همین امر زمینه ازدواج ایشان با «پیامبر اکرم (ص)» را فراهم کرد.

وی در همین راستا ادامه داد: حضرت «خدیجه کبری (س)» اولین همسر «پیامبر اکرم (ص)» و مادر حضرت «فاطمه زهرا (س)» هستند. ایشان نخستین بانویی هستند که به اسلام ایمان آوردند و در عین حال تمام اموال خویش را به «پیامبراکرم (ص)» بخشیدند تا در راه نشر اسلام صرف نماید.

حیدری یاری دین اسلام از سوی حضرت «خدیجه کبری (س)» را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: اسلام به کمک مالی و ثروت حضرت «خدیجه کبری (س)» تقویت شد و توانست گسترش پیدا کند، ایشان برای «پیامبر اکرم (ص)» یاوری صادق بود همین یاری و همراهی بستر را برای گسترش اسلام فراهم کرد.

وی ابراز کرد: حضرت «خدیجه کبری (س)» بانویی با تدبیر بودند و هنگامی که با «پیامبر اکرم (ص)» آشنا شدند پس از تحقیقات فراوان جذب ایشان شده و زمینه ازداج ایشان با «پیامبر اکرم (ص)» فراهم گردید.

علم و دانایی حضرت «خدیجه کبری (س)»

وی به علم و دانایی حضرت «خدیجه کبری (س)» اشاره و ابراز کرد: حضرت «خدیجه کبری (س)» بانویی دانشمند و آگاه بودند ایشان توانی ویژه‌ای در سرودن شعر داشتند اشعار فصیح و پرمعنای ایشان در شان «پیامبر اکرم (ص)» از علم و ادب و کمال و محبت این بانوی بزرگوار به آن بزرگوار حکایت می‌کند.

 کارشناس علوم قرآنی به جایگاه حضرت «خدیجه کبری (س)» اشاره و بیان کرد: حضرت «خدیجه کبری (س)» چنان مقام والایی داشتند که خداوند متعال بار‌ها بر ایشان درود و سلام فرستادند طبق روایتی از «امام باقر (ع)» «پیامبر اکرم (ص)» هنگام بازگشت از معراج، به جبراییل فرمودند: آیا حاجتی داری؟ جبراییل عرض کرد: خواسته‌ام این است که از طرف خدا و من به حضرت «خدیجه کبری (س)» سلام برسانی.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار