گذری بر زندگی شهید «علی‌عسکر نیک‌خواه»

«علی‌عسکر نیک‌خواه» متولد سال ۱۳۲۷، با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه بیجار درآمد و در طول ۲ سال خدمتش در سپاه، بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفت تا این‌که سرانجام ۲۱ فروردین سال ۱۳۶۰ به همراه برادرش به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۱۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷ - 17April 2022

گذری بر زندگی شهید «علی‌عسکر نیک‌خواه»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، شهید «علی‌عسکر نیک‌خواه» یکم فروردین سال ۱۳۲۷ در روستای «جعفرآباد» متولد شد. وی پس از گذراندن دوران کودکی، تحصیلات ابتدایی خود را در همان روستا به اتمام رساند و سپس به‌دلیل از کار افتادگی پدرش درس را رها کرد و مشغول کار شد.

«علی‌عسکر» همراه با خانواده در شهرستان گنبدکاووس سکونت کرد و به همراه برادرش به کشاورزی و باغداری پرداخت تا این‌که به خدمت سربازی اعزام شد.

وی پس از گذشت ۹ ماه حضور در پادگان نظامی، به همراه چند نفر دیگر از هم‌رزمانش از انجام خدمت سربازی در دوران ستم‌شاهی امتناع کرد و بعد از ترک خدمت، در یکی از خیابان‌های گنبدکاووس مغازه‌ای اجاره کرد تا از طریق فروش لوازم خانگی امرار معاش کند.

«علی‌عسکر» ماه‌ها قبل از پیروزی انقلاب به‌همراه جمعی از دوستان هم‌فکرش، جلسات شبانه تشکیل داده و فعالیت‌های انقلابی که در سایر استان‌ها از جمله قم و تهران و دیگر شهر‌های بزرگ صورت می‌گرفت را دنبال می‌کرد.

وی پس از گذشت چند ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در رویارویی با عوامل ضدانقلاب و عوامل غائله گنبد بر اثر اصابت گلوله مجروح و چند ماه در بیمارستان بستری شد. ضدانقلاب به مجروحیت او اکتفا نکرد و در اقدامی انتقام‌جویانه مغازه او را نیز غارت کرد و آن را آتش زد.

«علی‌عسکر نیک‌خواه» پس از سرکوبی غائله گنبد به زادگاهش کردستان بازگشت و به عضویت سپاه بیجار درآمد و در طول ۲ سال خدمتش در سپاه، بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفت تا این‌که سرانجام ۲۱ فروردین سال ۱۳۶۰ در روستای «صلوات‌آباد» در مسیر جاده بیجار - تکاب، در درگیری با گروهک تروریستی کومله و دمکرات به همراه برادرش به شهادت رسید و پیکر مطهرش در جوار مزار شهدای شهر بیجار به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار