رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

بررسی مصوبه «جهش تولید دانش‌بنیان» در مراحل پایانی است

پورابراهیمی با اشاره اقدام مجلس برای تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان گفت: مراحل نهایی این قانون در بین مجلس و شورای نگهبان دارد به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۵۱۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ - 15April 2022

بررسی مصوبه «جهش تولید دانش‌بنیان» در مراحل پایانی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی، با اشاره به شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با تولیدات دانش بنیان اظهار داشت: خوشبختانه مجلس از سال گذشته به موضوع دانش بنیان‌ها ورود کرد و مصوبه‌ای را تحت عنوان مصوبه جهش تولید دانش بنیان در کشور تصویب کرد که مراحل نهایی آن در بین مجلس و شورای نگهبان دارد به پایان می‌رسد.

وی افزود: در رابطه با این موضوع کمیسیون‌های تخصصی هم ورود پیدا کردند و ما در کمیسیون اقتصادی، چون متولی مسائل کلان اقتصادی کشور هستیم اولین جلسه را به حضور معاون علمی ریاست جمهوری برای بررسی وضعیت شرکت‌های دانش بنیان و همچنین فرآیندی که ما در مجموعه پیرامونی این حوزه باید مد نظر قرار دهیم؛ اختصاص دادیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: عمده نگاه ما به این بوده که بتوانیم با استناد به قانون جدیدی که ظرف چند هفته آینده ان‌شاءالله تاییده شورای نگهبان آن به اتمام خواهد رسید و هم به استناد به ظرفیت‌هایی که به صورت کاملا ساختاری در کمیسیون تخصصی همانند کمیسیون اقتصادی وجود دارد به تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب در حوزه دانش بنیان کمک کنیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: محور‌هایی که به نظر ما دارای اهمیت است بحث تامین مالی شرکت‌هاست. بحث مالیاتی و مباحث بیمه‌ای هم سرفصل‌هایی مهمی است که در مباحث اقتصادی این شرکت‌ها مطرح می‌شود. در کنار این موضوع یک نکته مهم وجود دارد و آن اینکه ما بتوانیم آن فرآیندی که در ارتباط با پذیرش خطر در حوزه ورود شرکت‌های سرمایه گذاری به این صنعت هست که جنس فعالیت آن‌ها کاملاً خطر پذیر است را بتوانیم به شکلی عملیاتی کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: پیشنهادی هم که در جلسه مشترک با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور داده شد و خوشبختانه مورد توافق هم قرار گرفت این بود که ابتدا ما یک کارگاه تخصصی را تعریف کنیم. برهمین اساس حوزه کمیته تخصصی اقتصاد دانش بنیان را در کمیسیون اقتصادی تشکیل دادیم و مقرر شد بین ما و معاونت علمی و فناوری جلسات مشترکی در رابطه با همین مباحث که عرض کردم و در کنار آن مباحث عملیاتی و اجرایی شکل بگیرد.

وی افزود: در مباحث عملیاتی یکی از پیشنهادات ما تشکیل بزرگترین شرکت مخاطره‌پذیر است. خلا این شرکت الان کاملا در کشور مشهود است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار