مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

هر کاری برای حفظ و پاسداشت یاد و نام شهدا کم است

سردار« کوشکی» گفت: برخی مدیران برای حمایت از دفاع مقدس کم کاری می‌کنند در حالیکه شهدا گردن همه ما حق دارند. در حالی که هر کاری برای حفظ و پاسداشت یاد و نام شهدا شود کم است.
کد خبر: ۵۱۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰ - 16April 2022

هر کاری برای حفظ و پاسداشت یاد و نام شهدا ،کم است./ بی توجی به دفاع مقدس خیانت است که باید پاسخگوی شهدا باشیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، امروز 27 فروردین به ریاست استاندار فارس با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس و جمعی از مسوولان استان  از جمله فرماندار شیراز، معاونین استاندار فارس، شهردار شیراز و رئیس شورای شهر شیراز برگزار شد.

در این نشست که اولین جلسه این شورا در سال جدید بود ابتدا سردار سرتیپ‌دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ضمن ارائه گزارش مبسوطی از کم و کیف بودجه‌ اختصاص به موزه دفاع مقدس و مرکز فرهنگی استان فارس از استاندار فارس خواست دستگاه‌های مختلف دوران استان را جهت اجراب مصوبات جلسات گذشته پای کار بیاورد.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در اغلب بیانات خود تاکید زیادی به اهمیت پاسداشت دفاع مقدس دارند افزود: کم کاری در توجه به این حماسه مقدس اگر از روی غفلت باشد قابل تحمل است اما اگر تعمدی باشد خیانت است و ما دیر یا زود پاسخگوی شهدا خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه طی دوسال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا نتوانستیم یادواره ای در شان سالروز ازادسازی خرمشهر در سوم خرداد بگیریم و امسال باید این رویداد با شکوه و با همت همه مسوولین  و ارگان ها برگزار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس افزود: برخی مدیران وقتی صحبت حمایت از دفاع مقدس می‌شود به گونه ای برخورد می‌کنند که انگار می‌خواهند صدقه بدهند در حالیکه شهدا گردن همه ما حق دارند و هر کاری برای حفظ و پاسداشت یاد و نام شهدا شود کم است.

وی بهانه برخی مدیران برای عدم حمایت از فرهنگ دفاع مقدس را  بی دلیل خواند و افزود اگر مشکل کمبود منابع و اعتبارات است چرا دیگر استانها این مشکلات را ندارند؟

سردار کوشکی افزود: واقعیت این است که برخی مدیران اراده ای برای حل شدن مشکلات ندارند و در استان هایی که این اراده وجود دارد بیشترین حمایت از این فرهنگ صورت می‌گیرد.

وی در ادامه خطاب به استاندار و شهردار شیراز گفت: امیدواریم با کمک مدیران استان و کلان شهر شیراز مشکلات باغ موزه دفاع مقدس رفع شود و این مکان برای بازدید عموم آماده سازی شده و  توسعه، تجهیز و تکمیل یابد.

سردار کوشکی در ادامه  با نشان دادن مستندات و آمار و ارقامی به حاضرین در جلسه اظهار داشت: فارس در اغلب آمارهای مربوط به دفاع مقدس از جمله تعداد ایثارگران، مفقودین، رزمندگان، جانبازان و شهدای دفاع مقدس جزو چند استان برتر کشور است اما از نظر مساحت و عرصه اختصاص یافته به دفاع مقدس جزو استان های کم برخوردار است.

در ادامه سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی به تبیین نمودارسازمانی کارگروه های شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت و از استاندار فارس خواست  به عنوان نماینده دولت در استان فارس، مدیران، دبیران و اعضای این کارگروه‌ها را به جدیت در برگزاری جلسات و پیگیری مستمر فراخواند.

در پایان این جلسه استاندار فارس ضمن مرور و بررسی تک تک مواردی که از سوی مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارایه شد موارد را به مدیران و معاونین مربوطه محول نموده و برای تعیین تکلیف آنها مهلت تعیین نمود و به مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس قول داد که مشکلات فرا روی این مجموعه مرتفع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار