دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و ظرفیت‌های دانش‌بنیان تبلیغ دین

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌تواند بستری برای تبادل اندیشه و فعالیت‌های دانش‌بنیان درخصوص شیوه‌های جدید تبلیغ دین باشد.
کد خبر: ۵۱۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۲ - 24April 2022

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و ظرفیت‌های دانش‌بنیان تبلیغ دینبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در آستانه ۳۰ سالگی خود جایگاه ویژه‌ای را در بین عموم مردم پیدا کرده است.

این نمایشگاه امسال پس از وقفه‌ای بخاطر شیوع کرونا در فضای ۴۰ هزار متری مصلی امام خمینی (ره) تهران میزبان علاقه‌مندان شد.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برخلاف تمام نمایشگاه‌های فرهنگی مرسوم یک رویداد کاملا مردمی قلمداد می‌شود، چراکه اکثر فعالین قرآنی از مجموعه‌های غیردولتی و مسجدی می‌باشند.

پیشنهاد جذاب رئیس مجلس برای نمایشگاه قرآن

حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن را می‌توان از نشانه‌های اهمیت این رویداد دانست.

قالیباف برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را یک اتفاق مهم دانست و پیشنهاد داد این رویداد از نمایشگاه به جشنواره تغییر رویکرد داشته باشد.

رئیس مجلس راز ماندگاری مفاهیم بزرگ را استفاده از زبان هنر دانست و گفت: مفاهیم قرآنی با زبان هنر ماندگار خواهد شد و نمایشگاه قرآن بایستی از ظرفیت هنر مردمی بهره‌مند شود.

وی از آمادگی مجلس برای حمایت قانونی از نمایشگاه قرآن خبر داد و افزود: در موضوع قرآن و مفاهیم قرآنی جامعه‌ی مخاطب زیادی وجود دارد که باید از این ظربیت بیشترین بهره را ببریم.

جای خالی دانش‌بنیان تبلیغ دین

نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین این نکته را یادآوری می‌کند که توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان شاید در گذشته کم‌رنگ بوده است و ضروری است بازنگری جدی صورت گیرد.

در این راستا نمایشگاه قرآن کریم می‌تواند بستری برای تبادل اندیشه و گفتگو پیرامون فعالیت‌های دانش‌بنیان درخصوص شیوه‌های جدید تبلیغ دین قرار گیرد.

اضافه کردن غرفه‌های نوجوان و بازی‌های رایانه‌ای با مضامین دینی گرچه می‌تواند سرآغازی برای فعالیت‌های جدی‌تر دانش‌بنیان‌ها تلقی شود، اما عدم وجود بستر اندیشه‌ای در این زمینه هشدار آفت سطحی نگریستن به شعار راهبردی سال را همین ابتدای کار یادآوری می‌کند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از امروز ۲۷ فروردین لغایت ۹ اردیبهشت با شعار قرآن، کتاب امید و آرامش در مصلی امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها