دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نوجوانان از کیفیت بازی‌های رایانه‌ای ایرانی می‌گویند/ پیشرفت بازی‌ها چشمگیر است

مخاطبین بازی‌های رایانه‌ای پس از تجربه بازی‌های رایانه‌ای فاخر ایرانی در نمایشگاه قرآن کریم، بر پیشرفت بازی‌سازان ایرانی در حوزه گیم تاکید کردند.
کد خبر: ۵۱۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۶ - 26April 2022

نوجوانان از کیفیت بازی‌های رایانه‌ای ایرانی می‌گویند/ پیشرفت بازی‌ها چشمگیر استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بخش نوجوانان بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امسال با خلاقیت غرفه منادیان بصیرت، در بخش «بازی‌سرا» و «مسابقه» هیجان زیادی برای مخاطبین نوجوان به‌همراه داشته است.

مخاطبین نوجوان در بخش «بازی‌سرا» بازی‌های فاخر ایرانی همچون سفیر عشق، مختار، فصل قیام و فرمانده مقاومت نبرد آمرلی را تجربه می‌کنند.

همچنین در بخش «مسابقه» دو نوع مسابقه بین بازدیدکنندگان برگزار خواهد شد. مسابقه نوع اول بصورت fast run خواهد بود. در این سبک، از شرکت کنندگان خواسته می‌شود تا به مراحل خاصی از یک بازی برسند. هر فردی زودتر به آن رسید برنده مسابقه است. مسابقه نوع دوم بصورت لیگ بین تعدادی افراد خواهد بود و برنده نهایی جایزه دریافت خواهد کرد.

کیفیت بازی‌های ایرانی در حد گیم‌های خارجی است

«امیرحسین یعقوبی» نوجوان ۱۵ ساله‌ی است که در غرفه منادیان بصیرت حضور پیدا کرد و در انتها درخصوص تجربه‌ی بازی خود گفت: من در این غرفه بازی‌های مختار و سفیر عشق را تجربه کردم.

وی درباره نقاط قوت بازی‌های عنوان کرد: سطح کیفیت این بازی‌ها را می‌توان در حد و اندازه بازی‌های خارجی دانست، فقط کمی گرافیک کار پایین‌تر بود.

این مخاطب نوجوان ادامه داد: من بازی‌های ایرانی تولید شده را به لحاظ موضوع و کیفیت پسندیدم و حتما آن‌ها را به دیگران توصیه می‌کنم چراکه هیچ کمبودی نسبت به بازی‌های خارجی ندارند.

خرید بازی‌های رایانه‌ای ایرانی زمینه‌ساز پیشرفت است

یکی از مخاطبین نوجوان غرفه منادیان پس از حضور در بخش بازی‌سرا و تهیه بازی فاخر «مختار؛ فصل قیام» این بازی را خریداری کرد و گفت: داستان این بازی واقعی می‌باشد و بازی نیز محصول و تولید داخلی است که باید از آن حمایت کنیم.

وی حمایت از بازی‌های رایانه‌ای داخلی را زمینه پیشرفت در این زمینه دانست و افزود: امیدوارم به‌زودی بتوانیم بهترین و پیشرفته‌ترین بازی‌های رایانه‌ای را تولید کنیم.

«بازی‌های رایانه‌ای» غرفه نوجوان نمایشگاه قرآن را جذاب کرده است

«علی منطقی» نوجوان ۱۲ ساله‌ی است که پس از تجربه حضور خود در بخش «بازی‌سرا» گفت: من بازی‌های «فرمانده مقاومت» و «نبرد آمرلی» را در غرفه نوجوان تجربه کردم.

وی درخصوص جذابیت بازی‌ها عنوان کرد: بازی‌ها کیفیت بالا و بخش‌های سینمایی خوبی داشتند که برای من جذاب بود.

منطقی درباره تفاوت غرفه نوجوان امسال با سال‌های گذشته گفت: سال‌های گذشته غرفه نوجوان فقط مخصوص خط و سفالگری بود که امسال بازی‌های رایانه‌ای جایگزین آن‌ها شده است و فکر می‌کنم برای مخاطب نوجوان جذابیت بیشتری داشته باشد.

این مخاطب نوجوان با اشاره به موضوع «نبرد آمرلی» گفت: محوریت این بازی نبرد در یکی از شهر‌های عراق به اسم «آمرلی» است که ما باید بتوانیم یک گروهک تروریستی را نابود کنیم.

بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» عِرق ملی‌ام را زیاد کرد

«زهرا اعتباری» نوجوان ۲۱ساله‌ی است که پس از تجربه حضور خود در بخش «بازی‌سرا» گفت: من بازی‌های «فرمانده مقاومت، نبرد آمرلی» را در غرفه نوجوان تجربه کردم چراکه خیلی باز‌های اکشن را می‌پسندم و حتی تجربه‌ی بازی کالاف را هم دارم یعنی تا انتهای بازی رفتم، پس فکر نکنید دختر‌ها نمی‎توانند بازی اکشن دنبال کنند؛ این‌طوری نیست.

وی با بیان‌ اینکه بخاطر علاقه به بازی‌های رایانه‌ای در رشته‌ی برنامه‌نویسی تحصیل می‌کنم، گفت: وقتی فهمیدم بازی ایرانی اکشن ساخته شده است و گیم پلی آن مثل کالاف است، خیلی خوشحال شدم و عِرق ملی‌ام زیاد شد.

این گیمر جوان به موضوع بازی «فرمانده مقاومت، نبرد آمرلی» و جذابیت‌های آن اشاره کرد و ادامه داد: در این بازی محور بازی مبارزه با داعش قرار داده شده که خیلی برای بچه‌ها جذاب است، چون وقتی گیمر در بازی‌های خارجی قرار دارد اطلاع ندارد طرف مقابل چه کسی است و با چه کسی می‌جنگیم، اما در بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» پایگاه‌های داعش نابود می‌شود که خیلی گیمر عشق می‎کند و جذاب است.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از شنبه ۲۷ فروردین تا جمعه ۹ اردیبهشت از ساعت۱۷:۳۰ تا ۲۳:۳۰ در شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن کریم خواهد بود.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار