شهردار همدان:

کنگره‌های شهدا، نفش مهمی در الگوسازی در جامعه دارند

«حسینی» گفت: با استفاده از ظرفیت کنگره شهدا می‌توان با بیان شاخصه‌های اخلاقی شهدا که برخی از آنان گمنام هم هستند، این شاخص‌ها را به عنوان الگو در جامعه مطرح و به نوعی الگوسازی در جامعه ایجاد کنیم.
کد خبر: ۵۱۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ - 27April 2022

کنگره‌های شهدا، نفش مهمی در الگوسازی در جامعه دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «سید مسعود حسینی» شهردار همدان‌ امروز در کمیته تبلیغات و فضاسازی محیطی کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در تالار قرآن شهرداری همدان اظهار داشت: به‌طور حتم حضور در چنین جلساتی نصیب همگان نمی‌شود و ما از طرف شهدا دعوت شده‌ایم، تا این کنگره را به نحو احسن و با اثرگذاری بالا برگزار کنیم.

وی گفت: حوزه فرهنگ ایثار و شهادت حوزه گسترده‌ای است و شاید یکی از اشکالاتی که در برنامه‌های  قبل داشتیم این است که چون حوزه کار گستردگی بالایی داشته، خیلی سطحی به آن پرداختیم و از ظرفیت و پتانسیل آن عبور کردیم.

حسینی با بیان اینکه نیازمند ایجاد یک اتاق فکر در کمیته فضاسازی  کنگره شهدا هستیم، گفت: در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به گستردگی‌ای که دارد باید مسائلی را در دستور کار قرار دهیم که ضرورت بیشتری دارند  و پتانسیل بالایی در انعکاس آنان به مردم داریم.

وی افزود: به‌طور مثال یکی از مباحثی که در حوزه فرهنگ و شهادت می‌شود به آن پرداخت در حوزه صیانت از بیت‌المال است و می‌توان با بیان شاخصه‌های اخلاقی شهدا که برخی از آنان گمنام هم هستند، این شاخص‌ها را به عنوان الگو در جامعه مطرح  و به نوعی الگوسازی در جامعه ایجاد کنیم.

شهردار همدان متذکر شد: ما اعتقاد داریم در مباحث شهری و مدیریت شهری فرق است بین هدفمند کار کردن و پرحجم کار کردن و کار ماندگار و اثرگذار اولویت اصلی ما است.

این مسئول با بیان اینکه باید نقش رزمندگان همدانی در هشت سال دوران دفاع مقدس برای مردم بازگویی شود، تصریح کرد: شاید تا سال‌ها قبل از اینکه نویسنده توانمند شهرمان آقای حسام، دست به قلم نشده بود کسی از ایثارگری‌های رزمندگان همدانی اطلاع نداشت.

حسینی بیان داشت: برخی کوچه‌ها و معابر داخل شهر به‌ نوعی راهیان نور هستند و باید از ظرفیت آنان در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

کنگره‌های شهدا نسل‌ساز هستند

وی با بیان اینکه باید از تجربه کنگره اول استفاده کرد، گفت: کنگره یک روز است ولی مسیری که دارد می‌رود خیلی برای ما نسل‌ساز است و مهم‌ترین کمیته در این کنگره کمیته آموزش است که می‌تواند با استفاده از ظرفیت اسطوره‌هایی که برای کنگره وارد شهر همدان می‌شوند، نسل پروری کند.

این مسئول متذکر شد: از سال گذشته برنامه‌های مرتبط با کنگره ۸  هزار شهید استان همدان را آغاز کرده‌ایم‌ که از جمله آنان می‌توان به کاشت ۸ هزار اصله درخت، به نیابت از ۸ هزار شهید استان همدان اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار