امام جمعه بردسکن:

روز جهانی قدس باعث اعتماد به نفس در مردم فلسطین شد

حجت‌الاسلام «امینی» گفت: با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره)، آرمان قدس شریف زنده نگه داشته شد و روحیه اعتماد به نفس و مبارزه را در مردم فلسطین به‌ویژه جوانان ایجاد کرد.
کد خبر: ۵۱۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵ - 29April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از بردسکن، حجت‌الاسلام «علی‌اصغر امینی» امام جمعه بردسکن امروز در اجتماع پایانی راهپیمایی روز قدس که با حضور مسئولین محلی و قشرهای مختلف مردم در مصلای نماز جمعه برگزار شد، اظهارداشت: بیش از ۷۰ سال از مسئله فلسطین و اشغال قدس شریف قبله اول مسلمانان جهان توسط تعدادی صهیونیست با حمایت غربی‌ها می‌گذرد.

وی افزود: در این سال‌ها، جهان شاهد بدترین جنایات شامل قتل و کشتار مردم، تبعید، ارعاب، اسارت، تحقیر و آواره شدن میلیون‌ها فلسطینی بوده است. بیش از ۷۰ سال پیکر جهان اسلام زخمی و قدس شریف قبله اول مسلمانان، اشغال و صدای استغاثه فلسطینیان مظلوم بلند است.

امام جمعه بردسکن تصریح کرد: جامعه فلسطین با جمعیت ۱۳ میلیون نفری که نیمی از آنها از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند در بدترین شرایط در اردوگاه‌ها به سر می‌برند. آنها از ساده‌ترین حقوق انسانی از جمله حق تعیین سرنوشت و داشتن یک کشور مستقل در سرزمین اجدادی خود محروم هستند و صدای مظلومیتشان هم به جایی نمی‌رسد.

امینی ادامه داد: معادله نامناسبی است که یک طرف آن رژیم نامشروع و غده چرکین صهیونیستی قرار دارد و از حمایت همه جانبه کشورهای غربی و قدرت‌های استکباری و بعضی از سران خائن کشورهای عربی برخوردار است و یک طرف دیگر هم ملت مظلوم فلسطین که تک و تنها هستند.

امام جمعه بردسکن یادآور شد: امام خمینی (ره) برای آنکه مسلمانان را نسبت به مسئله فلسطین حساس کند تا در اندیشه آزادی قدس شریف باشند، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند.

امینی بیان داشت: این نامگذاری آثار زیادی را به‌همراه داشت و آرمان قدس شریف را احیا کرد و مردم مظلوم فلسطین را از انزوای نجات داده و روحیه اعتماد به نفس و مبارزه را در آنها به‌ویژه جوانان ایجاد کرد.

وی با اشاره به سکوت جامعه بین‌المللی نسبت به ظلم روا شده در فلسطین گفت: سکوت مدعیان حقوق بشر نسبت به فلسطین، غزه و دیگر کشورهای مظلوم جای تأمل و تأسف دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها