امام جمعه بردسکن:

ره‌آورد فن‌آوری هسته‌ای عزت و اقتدار جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام «امینی» گفت: فن‌آوری هسته‌ای نماد عزت، اقتدار و استقلال علمی جمهوری اسلامی است و در همین راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که توسعه علمی و فنی هسته‌ای در ابعاد گوناگون به هیچ وجه نباید متوقف شود.
کد خبر: ۵۱۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷ - 11April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بردسکن، همایش پاسداشت شهدای هسته‌ای با حضور مسئولین محلی، خانواده‌های شهدا، جامعه ایثارگری و جمعی از فرهیختگان فرهنگی به همت هیئت فاطمیون شهرستان بردسکن شب گذشته در امامزاده سید طاهر این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی امام جمعه شهرستان بردسکن در این مراسم ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی عناصر تکفیری در حرم مطهر رضوی و گرامیداشت شهدای هسته‌ای اظهار داشت: با زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا معنویت در جامعه توسعه و گسترش پیدا می‌کند.

وی به تبیین دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: مردم ما نسبت به مزایای انرژی هسته‌ای آگاهی پیدا کنند تا دلایل سنگ‌اندازی و خصومیت دشمن را متوجه شوند.

امام جمعه بردسکن خاطرنشان کرد: همه ما به‌عنوان مسلمان با مسئولینی که به فکر دفاع از حق مردم هستند همراهی می‌کنیم که امید داریم جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید دارند محقق شود.

امینی گفت: دانشمندان می‌توانند با استفاده از علم هسته‌ای برای سوخت‌های فسیلی جایگزین داشته باشند که حجم کمتر، آلودگی کمتر و هزینه بسیار پایین از مزایای آن به شمار می‌رود. به همین دلایل است که دشمنان جمهوری اسلامی از هر ابزاری استفاده می‌کنند تا مانع پیشرفت‌های هسته‌ای ایران اسلامی شوند.

وی گفت: فن‌آوری هسته‌ای نماد عزت، اقتدار و استقلال علمی جمهوری اسلامی است و در همین راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که توسعه علمی و فنی هسته‌ای در ابعاد گوناگون به هیچ وجه نباید متوقف شود.

امینی تأکید کرد: نخبگان کشور می‌توانند جمهوری اسلامی را در عرصه علمی به جایگاهای بلند بین‌المللی ارتقا دهند که اقتدار و عزت را به‌همراه خواهد داشت.

امام جمعه بردسکن در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر جهاد تبیین یادآور شد: بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین می‌طلبد که اطلاعات علمی خود را افزایش دهیم و از اطلاعات سطحی و بدون منبع فضای مجازی دوری کنیم.

همدلی لازمه خدمت به مردم

فریدون مزینی تحلیلگر مسایل سیاسی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا به‌ویژه شهدای هسته‌ای گفت: انرژی هسته‌ای منشأ خدمات بسیاری است چراکه در حوزه کشاورزی، برق، حوزه دریابی، صنعت، محیط زیست، درمان بستر زندگی بهتر را فراهم می‌کند.

مسئول هیات فاطمیون بردسکن افزود: خدمت به مردم وظیفه همه ما است و لازمه این خدمت اتحاد و همدلی بیش از پیش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها