دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

هیچ طرحی بر خلاف نظر فلسطینیان قابل اجرا نیست

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به مناسبت «روز جهانی قدس» در سخنرانی تلویزیونی خود با اشاره به اینکه امروز کل «فلسطین» به «صحنه مقاومت» تبدیل شده تمامی توافقات صورت گرفته همانند «اسلو»، «معامله قرن» و یا «عادی سازی روابط» با رژیم صهیونیستی را غیر قابل اجرا ارزیابی کردند.
کد خبر: ۵۱۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ - 01May 2022

بنابر گفته رهبری هیچ طرحی بر خلاف رای و نظر فلسطینیان اجرایی نیستگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: «حضرت امام خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به مناسبت «روز جهانی قدس» در سخنرانی تلویزیونی خود به این موضوع اشاره کردند که امروز کل سرزمین «فلسطین» به «صحنه مقاومت» تبدیل شده است و بر همین اساس هر طرحی هم که درباره «فلسطین» باشد اگر بر خلاف و یا در غیاب مردم این سرزمین باشد اجرا شدنی نیست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود از مشاهده نشانه‌‎هایی امیدبخش برای درپیش بودن آینده‌ای متفاوت آن هم به نفع مردم «فلسطین» خبر دادند که یکی از شاخصه‌های بسیار مهم و تاثیرگذار آن را گسترش میدان مقاومت در سراسر زمین‌های «فلسطین اشغالی» است. البته این گسترده شدن میدان «مقاومت» حسن بزرگی که برای فلسطینیان و مبارزان فلسطینی دارد این است که موجب تقسیم نیرو‌های صهیونیستی شده و عملا توان آن‌ها را برای درگیری و برخورد با فلسطینیان تضعیف می‌کند.

نکته دیگری که «امام خامنه‌ای» در سخنان روز قدس خود به آن اشاره کردند حوادث سال‌های اخیر فلسطین بود که به معنای ابطال تمامی طرح‌های سازش با «رژیم صهیونیستی» است. زیرا در سال‌های اخیر شاهد بودیم که رژیم اشغالگر قدس با حمایت و پشتیبانی «کشور‌های غربی» به خصوص «آمریکا» با تحت فشار قرار دادن فلسطینیان و کشور‌های عربی طرح‌های مختلفی را برای سازش اعراب با صهیونیست‌ها طراحی و اجرا کردند که در عمل به جز دو کشور «امارات» و «بحرین» که حاکمانی دست‌نشانده و خودفروخته دارند در سایر موارد موفقیت آمیز نبوده است.

موضوع بسیار مهم دیگری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود به آن اشاره کردند اثرات و برکات بی‌بدیل پدیده مقاومت در منطقه «غرب آسیا» بود. ایشان در این بخش از سخنان و فرمایشات خود نیروی مقاومت را تنها نیرویی دانستند و نام بردند که توانایی حل مسائل و مشکلات «دنیای اسلام» و در راس آن «فلسطین» را دارد.

از طرف دیگر به دلیل اینکه مقاومت نیرویی «بومی» و «محلی» است که از دل مردم و جوانان «فلسطین» سربرآورده است و از این روی نیرویی خارجی و بیگانه محسوب نمی‌شود و به همین دلیل هم می‌تواند با بدنه «مردم فلسطین» ارتباط بسیار خوبی برقرار کرده و ضمن متحد کردن آن‌ها در برابر «دشمن صهیونیست» همچون سدی محکم و مستحکم در برابر زیاده خواهی آن عمل کند.

امام خامنه‌ای در فراز دیگری از سخنان خود به امام خمینی (ره) اشاره کردند که بنیانگذار «روز جهانی قدس» بودند. در واقع اگر نبود نامگذاری جمعه آخر «ماه مبارک رمضان» به نام روز جهانی قدس چه بسا که تا امروز هیچ اثری از «مقاومت فلسطین» و مردم این کشور باقی نمانده بود و «رژیم صهیونیستی» با حمایت غرب و آمریکا تمامی مردم «سرزمین‌های فلسطین» را به کشور‌های دیگر کوچ داده بودند.

بر این اساس اینجاست که نقش و اثر این اقدام بزرگ و بی‌بدیل بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نامگذاری یک روز در سال به نام «روز جهانی قدس» چقدر از اهمیت و جایگاه بزرگ و استراتژیکی برخوردار بود که مانع از بلعیدن سرزمین‌های فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر قدس شد. از روی باید تمامی مردم ایران و مسلمانان جهان همچنان نسبت به زنده نگهداشتن و گرامیداشت این روز بزرگ و سرنوشست ساز اهتمام بورزند تا آزادی سرزمین‌های فلسطینیان محقق شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش مهم دیگری از فرمایشات خود به زبان عربی و خطاب به مردم کشور‌های عربی همسایه بیان کردند که تا زمانی که رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی بر قدس مسلط است هه روز‌های سال را باید روز قدس دانست. این سخن ایشان یعنی مردم آزادی خواه و مسمان خاورمیانه و حتی مردم جهان باید هر روز و هر ساعت برای آزادی و رهایی مردم و سرزمین‌های فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی همانند روز قدس به خیابان آمده و وارد میدان‌های نبرد علیه دشمن متجاوز اسرائیلی شده و برای یک لحظه هم آرام ننشینند.

امام خامنه‌ای با تحسین ایستادگی و شهامت کم‌نظیر ملت فلسطین، عملیات‌های شهادت طلبانه نیرو‌های جوان و مبارز فلسطینی را زمینه‌ساز شکل‌گیری یک سپر و دیواری دفاعی در برابر تجاوز‌ها و تعدی‌های سران و مقامات رژیم صهیونیستی دانستند که می‌تواند زمینه ساز رقم خوردن آینده‌ای متفاوت برای سرزمین‌های فلسطین اشغالی شده و ضمن برهمزدن تمامی معادلات منطقه‌ای فردای روشنی را برای مردم فلسطین و سرزمین‌های فلسطینی تضمین کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار