مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد؛

ضرورت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی ایثارگران ادارات کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ «آسمند» با اشاره به ضرورت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی ایثارگران ادارات، گفت: لازم است ادارات و سازمان‌ها هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی ایثارگران خود اقدام کنند.
کد خبر: ۵۱۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲ - 30April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، اولین نشست کمیته تخصصی «آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس» امروز در سالن جلسات دانشگاه یاسوج برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس، اظهار داشت: لازم است با همکاری و هم‌افزایی همه اعضای کمیته کار تدوین دانشنامه تسریع شود تا هر چه زودتر شاهد تکمیل و بهره‌برداری این کتاب مرجع مهم در حوزه دفاع مقدس استان باشیم.

وی از ادارات و سازمان‌هایی که پاسخ سوالات تعیین شده در زمینه نقش خود در دفاع مقدس را تحویل نداده‌اند خواست تا پایان اردیبهشت اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد همچنین از مشاور استاندار در امور ایثارگران خواست رایزنی لازم را جهت تأمین اعتبار تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس و ثبت و ضبط تاریخ شفاهی ایثارگران انجام دهد.

آسمند افزود: به منظور تسریع در روند نگارش مقالات دانشنامه، پیشنهاد می‌شود مجری طرح دانشنامه استانی دفاع مقدس نویسندگان و پژوهشگران را به ادارات و سازمان‌ها معرفی کرده و گزارش عملکرد آنها را در جلسه آینده ارائه دهد.

وی با اشاره به ضرورت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی ایثارگران، تأکید کرد: ادارات و سازمان‌ها نسبت به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی ایثارگران خود اقدام کرده و گزارش آن را در جلسه آینده ارائه دهند.

«بهادر کرمی» رئیس دانشگاه یاسوج هم در این نشست خواستار همکاری و هم‌افزایی هر چه بیشتر اعضای کمیته با مجری طرح دانشنامه استانی دفاع مقدس شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار