خداحافظی با مرد «نادر» جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی/ مردی که با رفتنش خیال صهیونیست‌ها را راحت کرد

با عروج ملکوتی حاج نادر طالب‌زاده شخصیت‌های مختلف کشوری، لشکری و هنری در پیام‌های جداگانه‌ای به ویژگی‌‎های این فرمانده فرهنگی کشور پرداخته و از وی به نیکی یاد کردند.
کد خبر: ۵۱۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ - 01May 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بی دلیل نبود حیاط معراج شهدا در وداع با سردار جبهه فرهنگی مملو از جمعیتی بود که زیر باران بهاری اشک‌هایشان او را بدرقه کرد.

معلوم نیست کی بشود، چون اویی را همطراز پیدا کرد که جوان امروز را بفهمد، صدایش صدای مردم باشد، مطالبه‌گری درست را بلد باشد و در کار فرهنگی از جبهه‌گیری‌های سیاسی و جناحی دوری کند. مثل اویی که سال‌ها برای عقیده‌اش بدود و خالصانه برای آرمانش گام بردارد کم بود که با پشت پا زدن به مکنت و مالی که داشت به راهی رفت که فکر و قلبش انتخاب کرده بود و با وجود گزندی که در طی این مسیر دید، اما هیچگاه آرمانش را فراموش کرد. حاج نادر در کنار سید مرتضی آوینی مرد جبهه شد، مدتی به بوسنی رفت و برنامه‌های جریان‌ساز او در این سال‌ها افق نگاهش را به خوبی نمایان می‌کرد. در روز‌های سکوت حاکم بر رسانه با ساخت برنامه‌های روشنگرانه‌اش طرحی نو درانداخت و روحی دوباره به کالبد تلویزیون داد.

او را نه با چشم‌های آبی و موی بورش که با عشق به انقلاب و امام می‌شناسند. در عین شناس بودن غریب بود چرا که شبیه آدم‌های اطرافش زندگی نمی‌کرد و آرمانخواهی در متن زندگی‌اش قرار داشت. عمرش را در راه انقلاب گذاشت و صادقانه در کنار مستضعفین ایستاد، او هنر را در کنار مبارزه آموخت، سال‌ها برای آزادی قدس مبارزه کرد و در روزی که به فرمایش پیر خمین به نام روز قدس نامگذاری شد، پرواز کرد.

روزی که حیاط معراج شهدای تهران مملو از دوستان و اهالی فرهنگ و هنر برای خداحافظی با مرد نادر هنر بود تنها صدای سعید قاسمی بود که سکوت محیط را می‌شکست.

خداحافظی با مرد نادر جبهه فرهنگی انقلاب/ مردی که با رفتنش خیال صهیونیست‌ها را راحت کرد

برای ترور نادر هزاران دلیل داریم

او گفت: از نظر ما نادر شهید است و ترور بیولوژیکی شد. هزاران دلیل داریم که فرصت گفتنش نیست. ناصر وقتی کمیته محرومین در آمریکا تاسیس کرد مورد توجهات قرار گرفت. همه می‌خواستند بدانند این خیریه چه ساز و کاری دارد. ناگهان همه جذب او شدند.

قاسمی افزود: او همچون فرمانده لشکر سایبری امروز در همه کشور و دنیا هزاران شاگرد تربیت کرده است. جنس آموزش‌هایی که به جوانان می‌داد همچون حاج قاسم بود. او اگر امکانات داشت کار‌های بزرگتری انجام می‌داد، اما برخی به او راه ندادند.

وی بیان کرد: ما پنج اربعین با نادر همسفر شدیم. از همه دنیا دوستانش قربان صدقه‌اش می‌رفتند. نه پولی به آنان داده بود نه چیزی، از همینجا باید فهمید چرا دشمن او را زد. کسی که شاگرد اول در دانشگاه کلمبیا بود، برای حضرت روح الله سربازی کرد چرا باید زده می‌شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس و از دوستان طالب‌زاده با اشاره به برخی ویژگی‌های او افزود: مهمترین ویژ‌گی نادر ولایتمداری او بود، چه در دوره امام روح الله و چه در دوره رهبر معظم انقلاب اسلامی. دائم‌الوضو بود، اعتقاد راسخ به ظهور داشت، چند روز پیش به من می‌گفت ما در شرایط خاص ظهور هستیم، باید کار ویژه کنیم. کار تشکیلاتی کردن و اعتقاد به آموزش و انتقال تجربه، ویژگی دیگر حاج نادر بود. او همچنین به فلسطین و چالش آخرالزمانی اعتقاد راسخ داشت. حضور در صحنه‌های بین‌المللی و خط‌شکنی حول موضوعات روز ویژگی دیگر حاج نادر بود. او جگر به خط زدن را داشت. هرجایی که چالش اتفاق می‌افتاد، در وسط میدان حاضر بود و هرگز از دور نگاه نمی‌کرد.

با فوت نادر خیال صهیونیست‌ها راحت شد

قاسمی گفت: شهادت حاج نادر، خیال صهیونیست‌ها را راحت کرد و با رفتن او، آنان به اهدافشان رسیدند. در پی عروج ملکوتی او شخصیت‌های مختلف کشوری و لشکری نیز پیام تسلیت‌هایی را صادر کردند و از وی به عناوین مختلفی همچون مجاهد نستوه، هنرمند انقلابی و دیگر عناوین یاد کردند.

جهادگر تبیین

رئیس جمهور کشورمان در پیامی نوشت: با احترام درگذشت مجاهد نستوه، هنرمند انقلابی، متعهد و فعال رسانه‌ای کم نظیر کشورمان، برادر نادر طالب‌زاده که در عرصه‌های مختلف فرهنگ، هنر، رسانه و به ویژه خلق آثار مستند در حوزه انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت پیشتاز بود، موجب تاسف و تاثر فراوان شد.

سرانجام این مجاهد فی سبیل الله که عمر با برکت خود را در فریضه جهاد تبیین و برداشتن پرده تزویر از چهره مستکبران و مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان و حمایت از مقاومت اسلامی با ابزار هنر و رسانه گذاشته بود، در ماه مبارک رمضان و همزمان با روز قدس، برجسته‌ترین نماد و مناسبت جهان اسلام، به دیدار حق شتافت و به یاران شهیدش پیوست.

مجاهد خستگی‌ناپذیر در سنگر ترویج گفتمان مقاومت

سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیام درگذشت نادر طالب زاده نوشته است: مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر او در سنگر ترویج گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی و افشای هویت و عملکرد نظام سلطه و صهیونیسم با اقدامات و تولیدات رسانه‌ای هوشمندانه و فاخر در قامت مستندساز، تهیه‌کننده و کارشناس مجری رسانه ملی نقش به‌سزایی در آگاهی‌بخشی به افکار عمومی و مخاطبان جامعه هدف ایفا کرده است که برای فعالان جبهه انقلاب اسلامی راهگشا خواهد بود.

خداحافظی با مرد نادر جبهه فرهنگی انقلاب/ مردی که با رفتنش خیال صهیونیست‌ها را راحت کرد

پیشتاز عرصه‌های هنر انقلاب

سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پیامی نوشت: با احترام درگذشت مجاهد نستوه، هنرمند انقلابی، متعهد و فعال رسانه‌ای کم نظیر کشورمان، برادر نادر طالب‌زاده که در عرصه‌های مختلف فرهنگ، هنر، رسانه و به ویژه خلق آثار مستند در حوزه انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت پیشتاز بود، موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

سرانجام این مجاهد فی سبیل الله که عمر با برکت خود را در فریضه جهاد تبیین و برداشتن پرده تزویر از چهره مستکبران و مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان و حمایت از مقاومت اسلامی با ابزار هنر و رسانه گذاشته بود، در ماه مبارک رمضان و همزمان با روز قدس، برجسته‌ترین نماد و مناسبت جهان اسلام، به دیدار حق شتافت و به یاران شهیدش پیوست.

پاسدار نهال هنر و اندیشه انقلاب

حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری نیز نوشت: معلم تمام‌عیار و اندیشه‌ورز قهار که با مشی پدرانه و تلاش مؤمنانه‌اش، راه را برای ما که پای در این مسیر نهاده بودیم، باز می‌کرد از میانمان رفت.
او از برجستگانی بود که نهالِ پرطراوتِ هنر و اندیشه انقلاب را در سیل ابتلائات بزرگ زمانه، با شوق و ایمان راسخ خویش پاسداری کرد و به شکوفایی و رویش‌های تازه در نسل‌های بعدی رساند؛ نسلی که جز تشویق و اعتماد از او چیزی ندید و سعه صدر و متانت را از او آموخت.

منشا آگاهی

سردار حسین سلامی فرمانده سپاه نیز در پیامی بیان کرد: بی‌شک تلاش‌ها و مجاهدت‌های صادقانه و مثال زدنی وی در میدان هماوردی جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی با شبکه‌های رسانه‌ای سلطه و صهیونیسم که منشأ آگاهی مخاطبان و اعتلای گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت و استکبارستیزی در این عرصه شد، ماندگار و موجب افتخار همرزمان، همکاران و علاقمندان ایشان و راهنمایی معتبر برای ادامه دهندگان راه وی است.

جهادگر عرصه فرهنگ

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید نیز نوشت: این جهادگر عرصه فرهنگی آثار ماندگاری در جبهه جنگ نرم و فعالیت‌های درخشانی در تولید اثر و تربیت نیرو در عرصه‌های انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و عرصه بین‌الملل داشتند که همواره یاد و نام ایشان را در تاریخ فرهنگ و هنر ایران اسلامی زنده نگه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار