بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی به مناسبت روز معلم؛

جهاد معلمان پیشرفت و سعادت کشور را تضمین می‌کند

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در بیانیه‌ای به‌مناسبت روز معلم، عنوان کرد: این جهاد و کوشش قشر شریف معلم است که می‌تواند پیشرفت و سعادت ایران عزیز را تضمین کند.
کد خبر: ۵۲۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹ - 02May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با صدور بیانیه‌ای، ۱۲ اردیبهشت مصادف با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم را گرامی داشت.

در این بیانیه آمده است:

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت معلم انقلاب و استاد برجسته مکتب اسلام آیت‌الله «مرتضی مطهری» است که در تقویم کشورمان به نام روز معلم نامگذاری شده است؛ نامیدن این روز به چنین عنوانی، بهانه‌ای برای تجلیل از مجاهدت‌های علمی این بزرگمرد تاریخ انقلاب و نیز دیگر معلمان باایمان، مخلص و سخت‌کوش میهن اسلامی است.

از دیدگاه دین مبین و انسان‌ساز اسلام، تعلیم و تربیت نقش بنیادین در رشد و تعالی آحاد بشر دارد و تعبیر حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) به‌ اینکه «معلمی شغل انبیاست» نشانگر جایگاه رفیع آن در راه ترقی جامعه است. هزاران شهید، مجاهد و دانشمند این کشور همگی در دامان معلمان متعهد و انقلابی کشورمان تربیت یافته‌اند و این جهاد و کوشش قشر شریف معلم است که می‌تواند پیشرفت و سعادت ایران عزیز را تضمین کند.

در برهه حساس کنونی که انقلاب اسلامی وارد گام دوم خود شده است و دشمنان قسم خورده آن از هیچ توطئه و اقدامی در تضعیف آن دریغ نمی‌کنند، بار سنگینی بر دوش معلمان عزیز قرار دارد تا با تداوم کار مجاهدانه خود در سنگر تعلیم و تربیت، میهن عزیزمان را از گزند آسیب‌ها و فتنه‌های موجود مصون بدارند که البته تاکنون به یمن وجود معلمان مؤمن، انقلابی و ایثارگر چنین هم شده است و دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی مأیوس و بیمناک شده‌اند.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و ارواح طیبه شهدای عزیز، خاصه شهدای معلم، روز معلم را به آحاد معلمان متعهد، دلسوز و انقلابی استان تبریک و تهنیت گفته و برای تمام فرهنگیان محترم آرزوی موفقیت و پایداری در رسالت بزرگشان دارد و از خداوند منان سلامت و کامروایی این قشر عزیز را در سایه زعامت فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز مسئلت می‌نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار