پیام مدیرکل آموزش‌و‌پرورش به‌مناسبت هفته معلم:

سلوک هدایت بشریت با تعلیم و تعلم پدیدار می‌شود

«شوشتری» با صدور پیامی به‌مناسبت فرارسیدن هفته معلم تعلیم‌وتعلم را یکی از بارزترین شئونات الهی دانست که خالق هستی، این موهبت را به پیام‌آوران و اولیای محبوب خویش ارزانی بخشید تا بتواند سلوک هدایت را برای بشر پدیدار نماید.
کد خبر: ۵۲۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ - 02May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «سیدامیر شوشتری» مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با صدور پیامی فرارسیدن هفته معلم را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذی خَلَقَ

خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ

اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَمُ- الَّذی عَلَّم بِالْقَلَمِ

حمد و سپاس خالق یکتا را که بشریت را به علم و دانش بر خلایق برتری بخشید و هدایت گرانی ازمیان آنها برگزید تا با تعلیم و تربیت، روح آدمی را تعالی بخشد و روح بلندی را در وجود انسان با شعله‌های عشق که امانت اوست دمید و در دل اشرف مخلوقات که شایسته این امانت بود، برافروزاند.

تعلیم‌وتعلم یکی از بارزترین شئونات الهی است که خالق هستی، این موهبت را به پیام‌آوران و اولیای محبوب خویش ارزانی بخشید تا بتواند سلوک هدایت را برای بشر پدیدار نماید و این چنین شد که سنت حسنة آفرینش، تعلیم و تربیت شد.

سالروز شهادت معلم عشق و دین و دانش، استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم را که امسال متقارن شده است با عید بندگی، عید سعید فطر را به همه معلمان عزیز تبریک عرض نموده و از زحمات بی‌شائبه شما دلسوزان در حوزه تعلیم و تربیت سپاسگزاری می‌نمایم.

از درگاه ایزدمنان برای شما سروران عزیز، توفیق خدمت بیشتر به فرزندان ایران زمین وآرمان‌های متعالی نظام مقدس تعلیم و تربیت کشور را آرزومندم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار