فرمانده انتظامی خراسان رضوی:

همکاری پلیس و مدرسه نقش موثری در تحکیم انضباط اجتماعی دارد

سردار «تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی در نشست تعاملی با «شوشتری» مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بر ضرورت نگرش به مشارکت هدفمند و همکاری هوشمندانه پلیس و مدرسه در تحکیم نظم اجتماعی تأکید کرد.
کد خبر: ۵۲۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ - 01May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم سردار سرتیپ «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی امروز با «سیدامیر شوشتری» مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان دیدار کرد.

سردار تقوی در این دیدار تقارن عید بندگی و آزادگی و بزرگداشت مقام معلم را بسیار فرخنده دانست و اظهار داشت: استاد شهید مطهری، معلم اخلاق و مدرس آموزه‌های اصیل دینی و اسلامی،مروج فرهنگ انسانی و پاسدار معرفت حقیقی بود که اندیشه و تفکر والای جامعه و آگاهی اجتماعی را در همه ابعاد ارتقا می‌بخشد.

وی افزود: استان خراسان رضوی و مشهد که به برکت بارگاه منور رضوی سرشار از معنویت خاص و نقطه امید و آمال همه دلدادگان ولایت و امامت است از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و تأمین نظم و امنیت زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) و همچنین تحکیم و توسعه انضباط و سلامت اجتماعی یکی از تکالیف مهم برای همه خادمان این آستان مقدس است که در این عرصه مشارکت هدفمند و همکاری هوشمندانه پلیس و مدرسه نقش موثری در تحکیم و پایایی نظم و انضباط اجتماعی دارد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت تأکید کرد: همکاری پلیس و آموزش‌وپرورش در خراسان رضوی بر پایه زیرساخت‌های آموزشی، مشارکتی و فرهنگی و اجتماعی پی‌ریزی شده است و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ با توجه به این که آموزش‌های تعلیمی و تربیتی به مرحله عادی‌تر نزدیک و حضوری، تعریف شده است با برنامه‌ریزی گسترده بتوانیم از این ظرفیت حائز اهمیت تعاملی بیشترین بهره را ببریم.

همکاری پلیس و مدرسه نقش موثری در تحکیم انضباط اجتماعی دارد

سردار تقوی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط ویژه محدودیت‌های کرونایی که در مدت زمانی با دستورالعمل‌های مراقبتی به اجرا درآمد و ضرورت‌هایی که هم‌اکنون برای پیشگیری از شیوع این بیماری باید مدنظر باشد اشاره کرد و گفت: باید با همدلی و همکاری دوسویه و پتانسیل‌های اجتماعی،خود را آماده استقبال از تعطیلات تابستانی شویم.

وی گفت: همکاری‌های هدفمند با ظرفیت‌های تخصصی پلیس در قالب‌های پلیس فتا، آگاهی با راهبردهای فرهنگی و اجتماعی در بسترهای فراگیر آموزشی به آگاهی‌بخشی عمومی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌انجامد که نقش موثری در تولید و برقراری امنیت داشته و باید در برنامه‌ریزی تعامل و مشارکت پلیس و مدرسه به‌عنوان یک رویکرد جدی بر آن اهتمام داشت.

سردار تقوی با تبریک مقام معلم و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای عرصه تعلیم و تربیت و به خصوص استاد شهید مرتضی مطهری بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با ابتکار عمل و خلاقیت‌های نوآورانه شاهد اقدامات موثر و ارزشمندی در عرصه این همراهی و همگامی باشیم.

در ادامه این نشست سیدامیر شوشتری گفت: خوشبختانه سطح همکاری و تعامل فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی با آموزش‌وپرورش در حوزه‌های آموزشی، مشاوره‌ای و برگزاری جلسات و نشست‌های آموزشی بسیار مطلوب و شایسته است و قدردان توجه و اهتمام خادمان نظم و امنیت در همراهی با سنگرداران جبهه فرهنگ و تعلیم و تربیت هستیم.

در این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی و آموزش‌وپرورش به امضا رسید و بر اهتمام جدی در اجرای مفاد تفاهم‌نامه تأکید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار