دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

عملیات ضدصهیونیستی «العاد» پاسخ به اقدامات تنش‌زای اسرائیلی‌ها

عملیات استشهادی مبارزان فلسطینی علیه صهیونیست‌ها را می‌توان پاسخی قدرتمند به اقدامات تنش‌زای آن‌ها در تجاوز به اماکن مقدس مسلمانان فلسطینی ازجمله «مسجدالاقصی» دانست.
کد خبر: ۵۲۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۳ - 08May 2022

عملیات ضدصهیونیستی «العاد» پاسخ به اقدامات تنش‌زای اسرائیلگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- علی ترکمانی؛ عملیات قهرمانانه استشهادی مبارزان فلسطینی علیه نیرو‌های صهیونیستی که به هلاکت پنج نفر انجامید را می‌توان پاسخی قدرتمند و دشمن‌شکن به اقدامات و تنش‌زای آن‌ها و ورود نظامیان اسرائیلی به اماکن مقدس مسلمانان فلسطینی از جمله «مسجدالاقصی» دانست که علاوه بر این کشته‌ها تعدادی زخمی هم برجای گذاشت.

اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا در ماه‌های اخیر شاهد افزایش قابل ملاحظه و چشمگیر عملیات‌های ضد‌ صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین اشغالی توسط مبارزان فلسطینی هستیم. پاسخ این سوال را می‌توانیم در حملات و تجاوزات ماه‌های اخیر نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان به مناطق و اماکن مقدس فلسطینیان دانست.

مردم سرزمین فلسطین اشغالی در ماه‌های اخیر شاهد هتک حرمت‌های فراوان نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان یهودی به مسجد الاقصی و همینطور یورش‌های گاه و بی‌گاه و حتی شبانه به «کرانه باختری» و «نوار غزه» بودند که در جریان آن شماری از فلسطینیان شهید و تعداد قابل توجهی هم مجرح شدند.

بالطبع وقتی مبارزان و گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌بینند که دامنه حملات و تجاوزات نظامیان صهیونیست علیه مردم و امکان مقدس فلسطینی‌ها به شدت افزایش پیدا کرده آن‌ها هم در پاسخ به این تعدی‌ها اقدام به طرح‌ریزی و اجرای عملیات‌های چریکی و استشهادی علیه آن‌ها کردند.

در واقع می‌توان گفت شرایطی که امروز برای نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در برابر مردم و مبارزان فلسطینی در حال رقم خوردن است نتیجه و حاصل رفتار‌ها و عملکرد‌های سران و مقامات متجاوز و زیاده‌خواه اسرائیل است.

اما موضوعی که «عملیات العاد» را نسبت به عملیات‌های گذشته مبارزان فلسطینی متمایز می‌کند زمان بسیار نزدیک اجرای آن پس از تجاوز اخیر نظامیان صهیونیست به «مسجدالاقصی» است. موضوع فوق‌الذکر این پیام را به روشنی به سران «تل‌آویو» مخابره می‌کند که در پس هر تجاوزی به مردم و اماکن مقدس فلسطینی‌ها باید منتظر یک عملیات توسط مبارزان فلسطینی باشند.

موضوع دیگری که مقامات صهیونیستی از امروز و پس از «عملیات العاد» باید به دقت درمورد آن فکر کرده و برای آن راه حلی روشن پیدا کنند این است که اقدامات اخیر نظامیان صهیونیست و حمایت آن‌ها از حملات شهرک‌نشینان به اماکن مقدس فلسطینی‌ها با گذشت زمان خشم و عصبانیت فراوانی را در میان مردم و جوانان و به خصوص مبارزان فلسطینی ایجاد کرده که این وضعیت موجب افزایش چشمگیر و قابل توجه عملیات‌های استشهادی توسط فلسطینی‌ها علیه نظامیان صهیونیست شده است.

بر این اساس تنها یک راه حل برای کاهش عملیات‌های مبارزان فلسطینی علیه صهیونیست‌ها برای سران اسرائیل باقی مانده و آن متوقف کردن حملات و تجاوزات خود به مردم و اماکن مقدس فلسطینی‌هاست. زیرا اگر آن‌ها از این عملیات‌های اخیر گروه‌های مقاومت فلسطینی درس نگرفته و همچنان رویه فعلی خود را ادامه بدهند باید در آینده انتظار حملات بزرگ‌تر و گسترده‌تری را از طرف مبارزان فلسطینی داشته باشند.

اما گویی متاسفانه سران و مقامات صهیونیستی درس‌های لازمی را که باید از عملیات‌های اخیر مبارزان فلسطینی بگیرند را نگرفتند و یا شرایط بغرنج و خطرناک خود را به خوبی درک نکردند و به همین جهت است که در تهدید‌هایی آشکار خواستار ترور «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در غزه شدند. موضوعی که با توجه به روحیه و اهداف فرماندهان مقاومت کوچک‌ترین ترس و وحشتی را در دل آن‌ها ایجاد نخواهد کرد و فقط عزم آن‌ها را برای مبارزه با دشمن متجاوز و اشغالگر صهیونیست بیشتر جزم خواهد کرد.

در واقع می‌توان گفت هدف صهیونیست‌ها از تهدید رئیس دفتر حماس مبنی بر ترور وی ایجاد فضایی آرام پس از عملیات‌های موفقیت آمیز مبارزان فلسطینی در شهر‌های صهیونیست‌نشین است تا مانع از بروز و شکل‌گیری نارضایتی و اعتراض در میان مردم اسرائیل شوند. این در حالی است که آن‌ها نمی‌دانند همین تهدید‌ها بیش از پیش موجب اتحاد گروه‌های مختلف فلسطینی می‌شود تا مبارزان فلسطینی در مبارزه با آن‌ها انگیزه بیشتر و بهتری را پیدا کنند.

در پایان باید گفت صهیونیست‌ها روز‌ها و هفته‌های بسیار سخت و دردناکی را سپری می‌کنند و سایه ترس و وحشت بر سر آن‌ها بیش از هر زمان دیگری گسترده شده است و مبارزان فلسطینی با عملیات‌های خود در عمق اراضی اشغالی خواب را از سر نظامیان و مردم صهیونیست ربوده است. به خصوص «عملیات العاد» که جشن صهیونیست‌ها را برای آن‌ها به عزا تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها