پیام مشترک سرلشکر سلامی و نماینده ولی فقیه در سپاه؛

تعالی معنوی پاسداران مهم‌ترین عامل قدرت نرم سپاه است

فرمانده کل سپاه و حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در پیامی به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران، بر تعالی معنوی پاسداران انقلاب اسلامی در قالب طراحی و تدوین نظام معرفتی تربیتی پاسداران تأکید کردند.
کد خبر: ۵۲۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶ - 09May 2022

تعالی معنوی پاسداران مهم‌ترین عامل قدرت نرم سپاه استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه و حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه در پیامی هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران را گرامی داشتند.

متن این پیام به شرح ذیل است:

سالروز شهادت علامه شهید استاد مرتضی مطهری (ره) و روز معلم و هفته عقیدتی ـ سیاسی در سپاه که همزمان با ایام نورانی عید سعید فطر قرار گرفت، فرصت مغتنمی است تا از سرمایه‌های معنوی سپاه و بسیج در عرصه تعلیم و تربیت به ویژه ایثارگران و شهدای مربی تجلیل و قدردانی کرده و اهتمام فرماندهان مسئولان و فعالان این عرصه را رشد و تعالی معنوی کارکنان به عنوان مهم‌ترین عامل قدرت نرم سپاه مبتنی برتعلیم و تربیت دینی و انقلابی، آرمانگرا، تحول‌آفرین و اثربخش، در تراز گام دوم انقلاب اسلامی، در قالب طراحی و تدوین نظام معرفتی تربیتی پاسداران مورد توجه قرار گرفته و طی یک برنامه ریزی منسجم و هدفمند سعی شود در کمترین زمان، زمینه‌های تحقق عملی آن فراهم شود.

تحقق خودسازی، دگرسازی و جامعه‌سازی مربیان با ایجاد دغدغه ایمان اسلامی معنوی اخلاقی و بصیرت دینی انقلابی با بهره‌مندی از علما و استادان مهذب، عالم، عامل، ولایتمدار و اثرگذار که الگوبخش سیره رفتاری پاسداران و بسیجیان باشند، در اولویت برنامه‌های تحولی قرار داده شود.

تقویت توانمندی و روشمندسازی استادان و مربیان به عنوان عناصر اصلی تأثیرگذار درآموزش عمیق و تربیت جامع پاسداران با بهره‌گیری از الگو‌های نوآورانه و خلاقانه مورد توجه قرار گیرد.

طراحی و برنامه‌ریزی عالمانه و کاربردی برای تقویت بعد تربیتی دوره‌ها و آموزش‌های عقیدتی سیاسی با توجه به تعمیق مهارت‌های سبک زندگی اسلامی در دوره‌های تربیت و تعالی عقیدتی ـ سیاسی فردی و خانوادگی، همراه با توانمندسازی مخاطبین برای نقش‌آفرینی در جهاد تبیین نیز مورد انتظار است.

همچنین برخورداری از محیط و مراکز پرورش‌دهنده استعداد‌های فطری و درونی متربیان همراه با بهره‌گیری از شیوه‌ها و الگو‌های پویا و نوآورانه برای ایجاد رشد عقلانی و ایمان آگاهانه در اجرای برنامه‌های تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی مورد تأکید است؛ لذا از خداوند متعال مسئلت داریم در مسیری که فتنه‌های آخرالزمان، انحرافات فکری، اعتقادی و رفتاری بر جامعه اسلامی سایه افکنده، نصرت و یاری خود را به مانند همیشه بدرقه راه مان کرده و ما را از دعای خیر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب بر حقش امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بهره‌مند فرماید؛ ان‌شاالله.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها