سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید خراسان رضوی خبر داد؛

تشرف ۲۳۰ نفر از ایثارگران استان خراسان رضوی به حج تمتع

«خدیوی» از اعزام ۲۳۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان به حج تمتع خبر داد.
کد خبر: ۵۲۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱ - 09May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «صدیقه خدیوی» سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در خصوص اعزام جامعه ایثارگری به حج تمتع اظهار داشت: با توجه به توافقات صورت گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای برگزاری مناسک حج تمتع، ظرفیت مشخصی با شرایط خاص اعلام شده است.

وی ضمن ادای احترام به مقام شهدای منا افزود: تعدادی از خانواده شهدا و ایثارگران که در سال ۱۳۹۹ برای حج تمتع فیش دریافت نموده و در کاروان‌ها ثبت‌نام و هزینه آن را واریز کرده بودند، امسال با معرفی‌نامه بنیاد به این مناسک مذهبی اعزام خواهند شد.

سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت بازگشت برای انصرافی‌های سال ۱۳۹۹ وجود ندارد، ادامه داد: به دلیل مهار نشدن کرونا، دولت عربستان محدودیت‌هایی را شامل محدودیت سنی و تزریق واکسن را اعمال کرده است که تمام زائران واجد شرایط اعزام، باید واکسن کامل را دریافت کرده باشند که از بین واکسن‌های مورد تأیید وزارت بهداشت عربستان، ۲ واکسن آسترازنکا و سینوفارم در سبد واکسیناسیون کشورمان است که متقاضیان ایثارگر باید نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

خدیوی با بیان اینکه مشمولان حج تمتع که متولد ۱۰ تیر ۱۳۳۶ و بعد از آن هستند، بر اساس شرایط کشور عربستان امکان زیارت خانه خدا را در حج امسال خواهند داشت، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ از بین جامعه ایثارگری استان ۶۳۰ فیش دریافت کرده بودند که سهمیه ایثارگران در مناسک حج امسال ۲۳۰ نفر تعیین شده است که در تلاش هستیم تا ظرفیت را ارتقا دهیم تا تعداد بیشتری از ایثارگران فرصت تشرف به حج را پیدا کنند.

سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید خراسان رضوی به الویت‌بندی جامعه ایثارگری، اشاره کرد و بیان داشت: به ترتیب والدین شهدا، جانبازان ۷۰ درصد و همسران آنان، همسران شهدا، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد و همسران آنان، فرزندان شهدا، جانبازان ۴۰ تا ۵۰ درصد و همسران آنان در اولویت این ظرفیت قرار دارند.

وی تأکید کرد: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران واجد شرایط برای دریافت فرم استفاده از سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران با مراجعه به بنیاد شهید فرم را دریافت، سپس با ورود به سامانه حج، به کاروان اعلام شده مراجعه و مدارک خود را تکمیل کنند، چنانچه کاروان آنها در طول دو سال اخیر حذف شده است، به سازمان حج مراجعه و کاروان جدید اعلام شده را جایگزین کنند.

ثبت‌نام زائران خانه خدا از یکشنبه ۱۸ اردیبهشت از طریق سامانه رزرو سازمان حج و زیارت به نشانی www.reserve.haj.ir آغاز شده است و اعزام حجاج نیز طبق برنامه قبلی از ۲۴ خرداد سال جاری آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار