مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد؛

خودکفایی بیش از ۲ هزار مددجوی تهرانی/ ایجاد ۱۵ هزار شغل در سال ۱۴۰۰

«پرپنچی» گفت: از سوی کمیته امداد، برای بیش از دو هزار مددجو، کاریابی صورت گرفت و بیش از هفت هزار نفر آموزش دیدند که وارد بازار کار خواهند شد.
کد خبر: ۵۲۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ - 11May 2022

خودکفایی بیش از ۲ هزار مددجو تهرانی/ ایجاد ۱۵ هزار شغل در سال ۱۴۰۰به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سید ابوالفضل پرپنچی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه ۱۲۰ نوع خدمت از سوی کمیته امداد به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌شود، اظهار داشت: بیش از ۷۸ هزار خانواده در قالب ۱۴۰ هزار نفر از امداد تهران خدمات دریافت می‌کنند.

وی سپس به راه‌اندازی «امداد هدشمند» اشاره و بیان کرد: پس از ثبت درخواست در سامانه امداد هوشمند، طی اقدامات صورت گرفته توسط مددکاران، آن‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران افزود: رفع فقر مطلق در دستور کار کمیته امداد قرار دارد و در این‌خصوص خانواده‌هایی شناسایی شده‌اند.

پرپنچی درباره طرح «اطعام مهدوی» نیز گفت: امسال ۲۳۴ آشپزخانه با ما همکاری کردند و بیش از دو میلیون و ۸۵۰ هزار پرس غذای گرم، یک میلیون و ۳۲۵ هزار افطاری و ۲۲۰ هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۲۷۹ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به جذب چهار و ۵۰۰ حامی از سوی کمیته امداد در ماه رمضان گفت: ما  ۸۴ هزار و ۴۲۱ حامی در طرح اکرام و ایتام داریم که این تعداد حامی، پنج هزار و ۴۱۰ یتیم و ۱۶ هزار و ۶۸ خانواده محسنین را تحت حمایت قرار داده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران افزود: در موضوع زکات فطریه تاکنون ۱۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است و پیش‌بینی ما این است که به ۲۳ میلیارد تومان برسد.

پرپنچی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۴۰۳ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۰ ایجاد شده است، افزود: دو هزار و ۲۳۳ مورد از تسهیلات امداد و بیش از دو هزار مورد از تسهیلات بانکی استفاده کردند.

وی افزود: برای بیش از دو هزار مددجو، کاریابی صورت گرفت و بیش از هفت هزار نفر آموزش دیدند که وارد بازار کار خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران افزود: هزار و ۴۰۹ مورد توسط راهبر شغلی، شغل ایجاد شده است و در مجموع، دو هزار و ۳۹۱ مورد خودکفا شدند.

پرپنچی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۰ هزار خانوار مددجو مستاجر هستند و از خرداد سال گذشته بیشترین مشکل مددجویان در استان تهران بحث مسکن است.

وی با اشاره تمهیدات کمیته امداد برای رفع مشکل مسکن مددجویان گفت: در سال گذشته ۳۵۲ واحد در پیشوا خریداری و تحویل شد؛ همچنین برای کمک به ساخت ۲۳۷ مورد مسکن اقدام و برای هزار و ۵۱۱ مورد نیز کمک هزینه پرداخت کرده‌ایم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان تهران گفت: حدود دو الی سه هزار خانوار از سال ۹۹ تاکنون به مددجویان کمیته امداد اضافه شده است البته در این مدت کمیته امداد کمک های موردی را نیز به افرادی که به ما مراجعه کرده اند پرداخت کرده ایم. همچنین به خانواده معتادان که گرفتار هستند نیز کمک‌هایی صورت گرفته است که حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ خانوار شده است.

پرپنچی تاکید کرد: بیشترین تلاش ما برای توانمندسازی خانواده است و تا زمانی که خانواده به خودکفایی نرسد حمایت‌ها قطع نخواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران تاکید کرد: بیشترین تلاش ما برای توانمندسازی خانواده است و تا زمانی که خانواده به خودکفایی نرسد حمایت‌ها قطع نخواهد شد.

وی ادامه داد: در سال گدشته ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ تومان در تهران صدقه جمع آوری شده اس؛ همچنین زکات و فطریه و ... ۶۲ میلیارد تومان و ۲۵۳ میلیارد کمک‌های مبتنی بر نیاز بوده است. در مجموع کل کمک‌های کمیته امداد به همراه تشکل‌های مردمی، خیریه ها و ... دو هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان است.

پرپنچی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس، در خصوص اقدامات کمیته امداد در راستای شفاف سازی گفت: ما آماده ارائه گزارش به خیرین هستیم و در این موضوع هیچگونه مشکلی نداریم؛ همچنین هر کمکی که از طرف حامیان به حساب ایتام و یا فرزندان محسنین واریز می‌شود برای حامی پیامک ارسال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران افزود: همچنین در طرح شوق دیدار و مفتاح حامیان می‌توانند به خانواده ایتام و کسانی که تحت پوشش آن‌ها هستند دیدار کنند.

وی در خصوص سامانه سخا گفت: این سامانه دارای مشکلاتی بوده که پس از برطرف کردن آن‌ها خیرین می‌توانند به صورت برخط با ایتام در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار