قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

«جهاد تبیین» مهم‌ترین رسالت بنیاد فرهنگی رضوی است

«رحمتی» گفت: مهم‌ترین وظیفه مؤسسات زیرمجموعه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، تلاش برای تولید علم، گفتمان‌سازی و تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب و مشارکت فعال در جهاد تبیین است و در کنار آن باید برای کادرسازی و تربیت نیروهای متعهد کارآمد نیز الگوی تربیتی و آموزشی ویژه‌ای تدوین و ارائه کنند.
کد خبر: ۵۲۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶ - 11May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «مالک رحمتی» قائم مقام آستان قدس رضوی در مراسم تقدیر از معلمان مدارس امام رضا (ع) که امروز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف اساتید و معلمان بنیاد فرهنگی رضوی، تبیین صفت عالم آل محمد (ص) برای جامعه علمی است و مسئولیت عمل به جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عهده بنیاد فرهنگی رضوی است.

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی که توسط تولیت این آستان ابلاغ شده است، گفت: از جمله اقدامات فاخر آستان قدس رضوی که در دوره جدید تکمیل شده و ریل‌گذاری حرکت این آستان مقدس بر اساس آن صورت گرفته، سیاست‌های کلان ابلاغی تولیت است که این اقدام در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروز دنیا، دنیای تخصص محور است، تأکید کرد: بر اساس ساختار تشکیلاتی جدید، سازمان‌های تخصص‌محور در این آستان مقدس شکل گرفته و به‌عنوان نمونه با تشکیل سازمان علمی و فرهنگی، از این پس هرگونه فعالیت علمی و فرهنگی به صورت تخصصی ذیل این سازمان انجام می‌شود.

رحمتی ادامه داد: خروجی برنامه عملیاتی اختصاصی بنیاد فرهنگی رضوی باید تربیت دانش‌آموز امام رضایی باشد و مدارس امام رضا (ع) باید تربیت و پرورش را مقدم بر آموزش بداند؛ همچنان‌که قرآن کریم در آیه «یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمة» نیز تربیت و تزکیه را مقدم بر تعلیم ذکر می‌کند.

وی افزود: مجموعه بنیاد فرهنگی رضوی در میان سایر مدارس سطح شهر مشهد در حوزه علمی، ارزشی، فرهنگی و انقلابی جریان‌ساز است و از آن انتظار کادرسازی داریم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: مهم‌ترین وظیفه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و بنیاد فرهنگی رضوی نسبت به مسأله گام دوم انقلاب، گفتمان‌سازی است و مدارس امام رضا (ع) می‌توانند با گفتمان‌سازی و جریان‌سازی، در مسیر تمدن‌سازی اسلامی حرکت کند.

رحمتی ادامه داد: امروز مدارسی موفق هستند که همزمان به هر دو ساحت آموزش‌وپرورش بپردازند و شرایط آموزش مجازی در وضعیت کرونایی اثبات کرد دوران توسعه سخت‌افزاری آموزش سپری شده و امروزه مدارس دارای پشتوانه نرم‌افزاری قوی حرف اول را در عرصه تربیت می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی در سال 1368 بنیاد فرهنگی رضوی را با نظام فکری منسجمی با تربیت هدفمند از مدرسه تا دانشگاه و از مدرسه تا حوزه علمیه راه‌اندازی کرد و امروز تکمیل این زنجیره و برقراری ارتباط نظام‌مند بین آنها و افزایش بهره‌وری این زنجیره وظیفه ماست.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی فلسفه وجودی بنیاد فرهنگی رضوی را داشتن حرف جدید در حوزه تربیت دانست و ادامه داد: این مرکز علمی از نظام آموزشی مبتنی بر آموزه‌های دینی و معارف رضوی برخوردار است تا با ایجاد نظام فکری منسجم در دانش‌آموزان، و توجه جدی به تعالی روحی آن‌ها زمینه رشد و تعالی همزمان آموزشی و پرورشی را فراهم نمایند. در چنین حالتی که علم با تربیت اسلامی همراه باشد، آن علم نافع و فایده‌بخش برای بشریت خواهد بود.

وی از احیاء معاونت پرورشی در بنیاد فرهنگی رضوی ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: تولیت آستان قدس رضوی نسبت به  مسیر جدید علمی و فرهنگی آغاز شده در آستان قدس رضوی بسیار امیدوار است و ان‌شاءالله بتوانیم مطالبه حجت‌الاسلام مروی را مبنی بر ایجاد الگویی در زمینه اداره مدرسه و همچنین تولید و عرضه نرم‌افزار شاخص در حوزه تربیت و آموزش را محقق کنیم و سال 1401، شاهد تحول اساسی در مدارس امام رضا (ع) با افزایش ظرفیت دانش‌آموزان این مدارس باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار