قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

تقویت پدافند غیرعامل در اعتاب مقدسه نیازمند اقدام جهادی است

«رحمتی» گفت: امروز اعتاب مقدسه، کانون توجهات مردم است و به همین دلیل دشمنان اسلام هم به دنبال نفوذ به این کانون‌ها هستند؛ بر همین اساس پدافند غیرعامل باید به‌عنوان کاری جهادی و اولویت‌دار در اعتاب مقدسه مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۸۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵ - 13November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «مالک رحمتی» قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در افتتاحیه همایش «مدیریت بحران و پدافند غیرعامل» با محوریت اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه با رویکرد افزایش تاب‌آوری و کاهش خطرپذیری اظهار داشت: ایران، پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همواره در معرض خطراتی قرار داشته که اوج آن در هشت سال جنگ تحمیلی بود، اما ایمان قوی، ایثارگری، فرهنگ شهادت مردم متدین و درایت و رهبری امام خمینی (ره) و جایگاه ولایت فقیه، به دشمنان ثابت کرد که نمی‌توانند از مسیر نظامی راه به جایی ببرند و با اراده آهنین مردم مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: در تجربه دفاع مقدس، کشور ایران در جهان به‌عنوان پیروز میدان جنگ نظامی شناخته شد. دشمنان که به این نتیجه رسیده بودند که از راه نظامی نمی‌توانند با جمهوری اسلامی مقابله کنند راه‌های دیگری را در پیش گرفته‌اند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تهاجم فرهنگی را یکی از راه‌های دشمن برای تداوم دشمنی‌ها برشمرد و گفت: در این عرصه شاهد یک جنگ تمام‌عیار در کشور هستیم، اما باز هم به برکت وجود فرهنگ اسلامی دشمنان دست‌خالی ماندند و در جنگ فرهنگی نیز شکست می‌خورند.

رحمتی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد حضور جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی بوده‌ایم و استکبار جهانی باید با اندیشه و فرهنگی بجنگد که ریشه عمیقی در جامعه ما دارد و ایرانیان این فرهنگ مقاومت را در روز تشییع پیکر سردار سلیمانی به جهانیان نشان دادند.

این مسئول افزود: استکبار جهانی در ادامه توطئه‌های خصمانه خود علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابزارهای جدیدی همچون حمله سایبری و بیولوژیکی استفاده می‌کند چراکه با یک حمله سایبری می‌تواند در زندگی مردم ایجاد اخلال و نارضایتی کند.

رحمتی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر مسئله پدافند غیرعامل تأکید و توجه داشته‌اند و این نشان از درایت ایشان دارد. ما نیز همواره باید علاوه بر اینکه توان خود در عرصه نظامی را تقویت کنیم، لازم است در عرصه غیرنظامی و جنگ نرم هم معادلات دشمن را بر هم بزنیم و با پدافند غیرعامل، از بسیاری از مخاطرات و مشکلات پیشگیری کنیم.

وی به اهمیت پدافند غیرعامل در اعتاب مقدسه اشاره کرد و بیان داشت: امروز اعتاب مقدسه، کانون توجهات و مراجعات مردم شناخته می‌شوند و به همین دلیل دشمنان اسلام هم به دنبال نفوذ به این کانون‌ها هستند و با توجه به این موضوع، در صورت کوچک‌ترین بی‌توجهی نسبت به طرح‌ها و برنامه‌های دشمن، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

این مسئول بیان داشت: حسب تأکید تولیت آستان قدس رضوی به پدافند غیرعامل بسیار توجه شده و برگزاری این همایش نیز در راستای تأکیدات و توجهات تولیت آستان قدس به موضوع و عملیاتی شدن آن است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) میزبان زائران بی‌شماری از اقصی نقاط جهان است که برای میزبانی شایسته از آنها می‌طلبد به موضوع پدافند غیرعامل توجه بیشتری شود و کوتاهی در این حوزه جایز نیست.

رحمتی در پایان گفت: آستان قدس رضوی حول محور حضرت امام رضا (ع) معنا پیدا می‌کند و این حرم قدسی نیز حول محور زائران تجلی پیدا می‌کند، بنابراین با تقویت خدمت‌رسانی در حوزه‌هایی مانند پدافند غیرعامل، باید فضایی را فراهم شود که زائران با آرامش و بدون دغدغه و نگرانی، زیارتی مطلوب و توأم با معرفت را تجربه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار