قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

جانبازان، پرچمداران جهاد تبیین هستند

«رحمتی» گفت: انقلاب اسلامی منزل به منزل، کوچه به کوچه و خیابان به خیابان آغاز شد و در جبهه‌ها، سنگر به سنگر ادامه یافت؛ بدین ترتیب جانبازان می‌توانند در جهاد تبیین پیشران باشند و بدون نیاز به تریبون این جهاد را که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن تأکید دارند از منزل خود آغاز کنند و در جامعه تسری دهند.
کد خبر: ۵۱۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ - 08March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «مالک رحمتی» قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی امروز در مراسم تکریم از جانبازان شاغل در آستان قدس رضوی عزت، عظمت، اقتدار، هویت و اُبهت فعلی کشور را مرهون اندیشه و مکتب اسلام دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) انقلاب را بر پایه 2 عنصر اسلام ناب محمدی و استکبارستیزی بنا کردند.

وی ادامه داد: تحقق اسلام ناب محمدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ هویت، استقلال، عزت و آبرو به کشور بخشید و تداوم استکبارستیزی همچون تسخیر لانه جاسوسی موجب استمرار حیات انقلاب اسلامی شد.

تولیت آستان قدس رضوی تبلور فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب تقویت و دوام روحیه  استکبارستیزی دانست و افزود: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما با بهره‌گیری از این فرهنگ در مقابل دشمنان بعثی تا دندان مسلح ایستادگی و مقاومت کردند و با نصرت الهی پیروزی نصیب‌ انقلاب اسلامی ایران شد.

این مسئول با اشاره اینکه فرهنگ ایثار و شهادت سال‌هاست در جامعه تبیین و نهادینه شده و به برکت این فرهنگ ناب، فتنه‌های متعددی خنثی‌ شده است، گفت: طی چهار دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی هر زمان که فرهنگ ایثار و شهادت بر کشور حاکم شد؛ شاهد موفقیت‌ها و پیشرفت‌های چشم‌گیری در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بودیم.

رحمتی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرهنگ ایثار و مقاومت را به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند و یادگاری گران‌بهاء برای ملت ایران به جا گذاشتند که با بهره‌گیری از این فرهنگ چه در زندگی شخصی و چه در اداره کشور می‌توان به نتایج روشن و پیشرفت‌های چشم‌گیر و دستاوردهای ارزشمند رسید.

وی تأکید کرد: یادگاران دفاع مقدس به‌عنوان جانبازان مکتب امام حسین (ع)، سربازان امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی، در عصر کنونی وظیفه خطیر غبارروبی از فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارند تا این فرهنگ به فراموشی سپرده نشود و موجب بالندگی و پویایی بیش از پیش جامعه شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی یکی دیگر از وظایف جانبازان را نقش‌آفرینی در جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی منزل به منزل، کوچه به کوچه و خیابان به خیابان آغاز شد و در جبهه‌ها، سنگر به سنگر ادامه یافت؛ بدین ترتیب جانبازان می‌توانند در جهاد تبیین پیشران باشند و بدون نیاز به تریبون این جهاد را که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن تأکید دارند از منزل خود آغاز کنند و در جامعه تسری دهند.

رحمتی با اشاره به اینکه حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وابسته به اسلام ناب محمدی (ص) و استکبارستیزی است، گفت: در خصوص جهاد تبیین، ابتدا باید به تببین نقش مهم این دو عنصر و تشریح واقعیات و دستاوردهای دفاع مقدس پرداخت تا با شبهه‌افکنی دشمنان مقابله شود و قطعاً در این مسیر جانبازان نقش مهم و بسزایی دارند چراکه جامعه ایثارگری در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی در وسط میدان حوادث بوده‌اند و با تمام وجود اتفاقات را از نزدیک مشاهده کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار