قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

امام خمینی (ره) احیاگر نقش دین در جامعه بود

«رحمتی» گفت: امام خمینی (ره) به عنوان جهادگر عصر جدید، احیاگر نقش دین در جامعه بود، لذا تقارن دهه کرامت با قیام ۱۵ خرداد و سالروز رحلت امام خمینی (ره) مایه مباهات است.
کد خبر: ۵۲۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱ - 28May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «مالک رحمتی» قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی امروز در نشست هماهنگی ویژه برنامه‌های دهه کرامت که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: دهه کرامت امسال نسبت به سال‌های گذشته باید با برنامه‌های پرشورتری آغاز شود تا همه مردم نشاط این ایام را بعد از محدودیت‌های چند ساله کرونایی با تمام وجود لمس کنند.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت جشن‌های دهه کرامت و برکات بارگاه نورانی حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) برای مردم ایران اسلامی گفت: برای مردم مشهد، دهه کرمت همانند دهه فجر انقلاب اسلامی، شیرین و پرنشاط است و این حال و هوا باید در سراسر کشور وجود داشته باشد و دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های مردمی نیز برای برگزاری پرمحتوا و باشکوه‌تر این برنامه‌ها استفاده کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه معارف ناب اهل‌بیت باعث مصونیت جامعه در برابر انحرافات فکری می‌شود، یادآور شد: باید نشاط عمومی و نشاط‌آفرینی، همراه با معرفت‌افزایی، در برنامه‌های دهه کرامت، جزو اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد تا بتوانیم انسان‌های متصل به صفات امام رضا (ع) تربیت کنیم و مطمئن باشیم با نهادینه‌ کردن صفات این امام رئوف سبک زندگی مردم، آسیب‌های اجتماعی هم رفع خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی و پیرو اقدامات سال‌های اخیر، برای دهه کرامت ۱۴۰۱ شعار محوری «همه خادم الرضاییم؛ خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» انتخاب شده است تا هم خدمت کریمانه دنبال شود و هم در زمانه‌‌ای که نیازمند جهاد تبیین هستیم، به جهاد عالمانه برای این امر توجه ویژه‌ای شود. 

وی تأکید کرد: همه مسئولان شهری، استانی و کشوری از این فرصت استفاده کنند و ذیل شعار محوری «همه خادم الرضاییم» جمع شوند تا یک خدمت‌رسانی گسترده در نقاط مختلف کشور شکل بگیرد و به برکت وجود مضجع شریف امام هشتم، از مشکلات و گرفتاری‌های مردم گره‌گشایی شود. 

رحمتی همچنین با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از میزان تشرف زائران در دهه کرامت امسال افزود: بدون شک در دهه کرامت امسال میزبان خیل عظیمی از زائران و دلدادگان اهل‌بیت در حرم مطهر امام رضا (ع) هستیم و بر همین اساس آستان قدس رضوی تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود را برای خدمت کریمانه به زائران با کمک سایر دستگاه‌ها و اصناف و دیگر مجموعه‌های خدمت‌رسان بسیج خواهد کرد. 

به گفته رحمتی، برگزاری ۲ رویداد افتتاحیه کنگره جهانی امام رضا (ع) و نشست‌های بین‌المللی بین ادیان نیز از جمله برنامه‌های آستان قدس رضوی برای نشر معارف رضوی و تمدن نوین اسلامی در حوزه بین‌الملل در دهه کرامت خواهدبود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین با تأکید بر اینکه دنیا تشنه معارف ناب اسلام و مکتب تشیع است، گفت: امام خمینی (ره) به عنوان جهادگر عصر جدید، احیاگر نقش دین در جامعه بود، لذا تقارن دهه کرامت با قیام ۱۵ خرداد و سالروز رحلت امام خمینی (ره) مایه مباهات است.

این مسئول تأکید کرد: طبق دستور تولیت آستان قدس رضوی مقرر شده بیانیه مأموریت‌های دهه کرامت در سال جاری با هم‌فکری مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان با محوریت معرفی صفات وجودی امام رضا (ع) و با هدف تبیین امامت و ولایت در امتداد غدیر تدوین شود و علاوه بر آن، تشکیل دبیرخانه دائمی دهه کرامت، دومین دستور تولیت است که در آستان قدس تأسیس خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار