سیاستمدار لبنانی:

وضعیت اقتصادی لبنان ارتباطی به سلاح حزب‌الله ندارد

رئیس حزب «تیار المردة» گفت: وضع اقتصادی کنونی لبنان به سبب مشکلات گذشته است و سلاح حزب‌الله علت این مسئله نیست.
کد خبر: ۵۲۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ - 13May 2022

وضعیت اقتصادی لبنان ارتباطی به سلاح حزب‌الله نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سلیمان فرنجیه» رئیس حزب «تیار المردة» لبنان شامگاه روز پنجشنبه اظهار داشت: انتخابات معین خواهد کرد که لبنان چه گزینه راهبردی را انتخاب می‌کند.

شبکه خبری المیادین به نقل از فرنجیه گزارش داد، وضع اقتصادی کنونی لبنان به خاطر مشکلات گذشته است و «فکر نمی‌کنم که سلاح حزب‌الله علت این مسئله باشد».

وی با بیان اینکه کشور‌های ابرقدرت در پی کسب برگه برای میز مذاکره هستند، ادامه داد: «ما نمی‌خواهیم [برای این کشور‌ها در حکم] برگه باشیم. واشنگتن و سایر کشور‌ها از انتخابات [لبنان] نتایج غیر قابل انتظاری را دارند».

این سیاستمدار لبنانی خاطرنشان کرد: «ما نمی‌توانیم به روس‌ها بگوییم که بیرون بروند؛ به این معنا که هیچ نقشی [در لبنان]نداشته باشند. مقاومت نیز، دستاورد‌های ما را در کشور حفظ می‌کند».

فرنجیه با بیان اینکه هیچ کس در پی عدم برگزاری انتخابات نیست، تصریح کرد: «کشور‌های بسیاری در کشور دخالت می‌کنند. کشور‌های زیادی و در صدر آن آمریکا، در پی خلع سلاح حزب‌الله هستند، ولی برای مذاکره با ایران، به حزب‌الله فشار وارد می‌کنند».

در همین ارتباط، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله درباره جنگ علیه سلاح این جنبش گفت: «در یکی از نظرسنجی‌ها مشخص شد که آنچه برای مردم اهمیت دارد، موضوع اقتصاد و معیشت و فساد است و تعداد کمی از مردم، سلاح مقاومت را مطرح کرده بودند، ولی متأسفانه برخی از گروه‌های سیاسی، این مسئله را از پایین‌ترین اولویت خارج کردند و مد نظر خود قرار داده‌اند».

نصرالله با اشاره به اینکه این گروه‌ها از چند ماه پیش، سلاح مقاومت را عنوان جنگ انتخاباتی خود قرار داده بودند، خاطر نشان کرد: «کسانی که خواستار خلع سلاح مقاومت و خلاص شدن از حزب‌الله هستند، از زمان تشکیل رژیم موقت غاصب در فلسطین، از مشکلات جنوب آگاه نیستند».

این در حالی است که انتخابات پارلمانی در داخل لبنان برای انتخاب ۱۲۸ نماینده در ۱۵ این ماه برگزار می‌شود و ۱۰۳ لیست شامل ۷۱۸ نامزد در ۱۵ حوزه انتخاباتی با هم رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار