نماینده ولی فقیه در سپاه خبر داد؛

برگزاری کنگره شهدای روحانی با سخنرانی رئیس جمهور و فرمانده کل سپاه

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی از برگزاری کنگره شهدای روحانی با سخنرانی رئیس جمهور و فرمانده کل سپاه خبر داد.
کد خبر: ۵۲۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ - 17May 2022

برگزاری کنگره شهدای روحانی با سخنرانی رئیس جمهور و فرمانده کل سپاهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری کنگره شهدای روحانی، اظهار داشت: امروز ما با شما خبرنگاران در یک جهاد بزرگ شریک هستیم؛ چون در مکتب قرآن جهاد هرگز تعطیل‌بردار نیست؛ البته جهاد متفاوت از قتال است و تلاش، کوشش و تحرک در برابر دشمن از ویژگی‌های جهاد است.

وی افزود: جهاد البته هزینه‌هایی دارد؛ مانند شهدای علمی که تقدیم کردیم؛ همچنین در جهاد تبیین نیز شهدایی مانند آیت‌الله مطهری و آیت‌الله بهشتی و حتی شهدای خبرنگار را داریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: امروزه جهاد تبیین روحانیون و شما خبرنگاران بیشترین نقش و تأثیر را دارد؛ جهاد تبیین می‌تواند موتور محرکه سایر عرصه‌ها باشد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی اضافه کرد: دشمن با در اختیار گرفتن همه رسانه‌های صهیونیستی و با تحریف، القای شبهه و تحریف به تصرف ذهن‌ها، با ما می‌جنگد؛ لذا باید گفت که بزرگترین جهاد، جهاد تبیین است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی و طلبه که چهارم خرداد در قم برگزار می‌شود، گفت: این مراسم با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنرانی رئیس جمهور و فرمانده کل سپاه برگزار خواهد شد.

وی‌ با بیان اینکه در جهاد تبیین باید مقاومت، امید و ایستادگی را قوی‌تر کنیم و دشمن را به عقب برانیم، افزود: در جهاد تبیین انعکاس واقعیت‌ها برای مردم و مسئولان است؛ چرا که مبنای بسیاری از انتخاب‌ها اطلاع‌رسانی به‌موقع است؛ دشمن به دنبال تغییر ارزش‌ها و ذائقه‌های فرهنگی و سیاسی است تا گفتمان مقاومت را تضعیف کند و در یک جمله، دشمن به دنبال ایجاد فتنه است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی ادامه داد: اما این جهاد تبیین، الزاماتی دارد که اشراف اطلاعاتی، صراحت و شجاعت در بیان و اهتمام به مصادیق مثل شبهه‌زدایی از آن جمله است؛ شهادت برای ما کام‌یابی است و این موضوعی است که دشمن آن را نمی‌فهمد؛ به‌عنوان مثال اگر از حاج قاسم درباره بزرگترین آرزویش سوال می‌کردیم، بزرگترین آرزوی خود را شهادت عنوان می‌کرد و این همان مطلبی است که دشمن هیچ‌گاه آن را متوجه نشده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه بزرگترین تقرب به خداوند، مردم‌داری است، خاطرنشان کرد: چهار هدف کنگره شهدای روحانی کسب حیات، چگونگی مبارزه و آموختن سبک زندگی، شنیدن پیام شهدا، تقویت روحیه زندگی و خنثی‌ کردن نقشه دشمنان است؛ زیرا شهید به‌ ما یاد داد که پیروزی در ایستادگی و مقاومت است.

آمار شهدای روحانی
وی‌ افزود: اولین گام ما برای برگزاری کنگره شهدا، شناسایی تعداد شهدای روحانی بود؛ به همین جهت بیش از دو دهه در این رابطه تلاش کردیم تا اینکه اکنون توانستیم سه هزار و ۸۹۰ شهید روحانی را که از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه و بنیاد شهید تأیید شده‌اند، شناسایی کنیم؛ البته ۸۰۰ شهید طلبه هم داریم که در دوران دفاع مقدس لباس طلبگی به تن نداشتند؛ مانند شهید حجازی که با وجود آن که شاگرد شهید میثمی بود، اما چون لباس طلبگی به تن نداشت، جزو شهدای روحانی محسوب نشده است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی اضافه کرد: در این رابطه تاکنون ۷۱۰ یادواره و ۵۵ کنگره استانی شهید روحانی برگزار شده و ۳۴ جلد کتاب، ۱۰ عنوان کتاب صوتی، ۱۱۷ عنوان کتاب در استان‌ها و ۵۰۹ اثر هنری نیز منتشر شده است؛ در مجموع شهدای روحانی و طلبه تعداد چهار هزار و ۷۴۱ نفر آن‌ها شیعه و ۱۴۹ نفر نیز از اهل تسنن بودند که ۵۷ نفر از این شهدا مرتبط به دوران قبل از انقلاب و سه هزار و ۶۴۱ نفر نیز از شهدای دفاع مقدس و ۱۴۹ شهید ترور و مدافع حرم هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: سه هزار و ۳۰۴ نفر بسیجی، ۳۸۱ نفر پاسدار، ۱۶ نفر نیروی انتظامی، ۳۱ نفر جهاد سازندگی، ۲۱ نفر قوه قضائیه، ۲۱ نفر نماینده مجلس و شش نفر از کارکنان صدا و سیما و ۶۷ نفر طلبه وظیفه بودند؛ در میان شهدای روحانی و طلبه از سن نوجوانی تا ۸۰ سالگی نفراتی وجود دارند؛ همچنین ۲۴۴ نفر در مسئولیت فرماندهی و ۵۰ نفر نیز مسئول تبلیغات بودند.

وی‌ ادامه داد: بیشترین این شهدا مربوط به سال ۱۳۶۵ و عملیات کربلای پنج و بیشترین تعداد شهدا هم مربوط به استان اصفهان است؛ علاوه بر این، بیشترین شهید نیز که ۹۳۵ شهید هستند، مربوط به منطقه شلمچه است؛ بیشترین نحوه شهادت این عزیزان هم بر اثر ترکش بوده است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی اظهار داشت: چهارم خرداد در قم کنگره ملی شهدای روحانیت را برگزار و طی آن، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را منتشر می‌کنیم؛ البته قرار بود این کنگره با پیام رهبری در سال ۱۳۹۸ برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بزرگی هم در حاشیه کنگره در مصلی شهر قم از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد برگزار می‌شود، افزود: تعداد شهدا، جانبازان و آزادگان روحانی به نسبت تعداد سایر اقشار جامعه بیشتر است؛ البته نه‌تنها منتی بر مردم نداریم، بلکه منت‌کش آن‌ها هم هستیم؛ چون بدون این ملت، نظامی ولایی نداشتیم؛ لذا افتخار روحانیت این است که هیچ‌گاه نگفته بروید جهاد کنید؛ بلکه همواره گفته بیایید جهاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه دشمنان همواره تلاش دارند تا پیوند بین ملت و روحانیت را بشکنند، گفت: در شرایط فعلی، ما روحانیون کار اصلی خود را تبیین وضعیت برای مردم و انتقال دغدغه‌ها و شرایط مردم به مسئولان قرار داده‌ایم تا بلکه بتوانیم در این زمینه هم کمکی به مردم و مسئولان داشته باشیم؛ البته از فشار رسانه‌ای و جنگ روانی دشمن هم نباید غافل شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها