رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

مطالبه‌گران عفاف و حجاب جامعه را طبیبانه اصلاح کنند

آیت‌الله صدیقی خطاب به تشکل‌های مردمی مطالبه‌گر حجاب و عفاف گفت: مطالبه‌گران امروز مسیر طولانی در پیش دارند و باید با برطرف کردن عیوب به شیوه طبیبانه نه معاندانه جامعه را در مسیر صحیح قرار دهند.
کد خبر: ۵۲۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵ - 17May 2022

گردهمایی نمایندگان مطالبه‌گر حوزه عفاف و حجاب برگزار شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله «کاظم صدیقی» رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گردهمایی نمایندگان مطالبه‌گر حوزه عفاف و حجاب که به‌همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در سالن مدرس وزارت اقتصاد و امور دارائیی برگزار شد، اظهار داشت: ما باید در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به امام‌ حسین (ع) لبیک بگوییم و نباید این فریضه الهی را نادیده گرفت.

وی به لزوم همدلی، وجود برنامه، ایجاد شبکه و تشکیل هسته‌های محله‌ای برای هموار کردن اجرای امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: دشمنان به‌دنبال نقطه‌ ضعف ما هستند و باید این واجب را با شرح صدر و افق دید گسترده در جامعه نهادینه کرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر روحیه مقاوم را در مسیر امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت دانست و عنوان کرد: ناهنجاری‌ها را به‌شرط اخلاص، استقامت، اتحاد، آگاهی، شرح صدر و پذیرش دستورات مقام معظم رهبری می‌توان اصلاح کرد.

مقاومت شرط سربازی در جبهه امر به معروف و نهی از منکر

وی با بیان اینکه جبهه امر به معروف و نهی از منکر به سرباز نستوه و خستگی‌ناپذیر نیاز دارد، بیان کرد: پرچم‌دار این جبهه حضرت زینب (س) است و زنان نیز می‌توانند در جبهه امر به معروف و نهی از منکر و میدان جنگ نرم فرمانده باشند.

صدیقی با اشاره به حدیث «کُلُکُّم راعٍ و کُلُکُّم مَسؤولٌ عَن رَعِیَتِهِ» گفت: همه ما نسبت به همدیگر در جامعه مسئول هستیم و ان‌شاءالله که در میدان امر به معروف و نهی از منکر شهید می‌شویم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر به لزوم حمایت از رئیس‌جمهور در اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها تأکید کرد و گفت: گرانی برآمده از وضعیت جهانی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است و ان‌شاءالله به‌سلامت از این گردنه اقتصادی عبور می‌کنیم.

تشکل‌های مردمی برای اجرای حجاب ساماندهی شوند

سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این گردهمایی اظهار داشت: مسئولان باید کار عفاف و حجاب را با جدیت پیگیری کنند و حساسیت به این موضوع در همه ادوار داشته باشند؛ هر چند کار عفاف و حجاب را به مسئولان دولتی سپردن اشتباه است!

وی با بیان اینکه رهنمود‌های پیرامون مسئله حجاب را باید به‌صورت اساسی و عملی و نه صرف برگزاری جلسات اجرایی کرد، افزود: مقام معظم رهبری به اجرای حجاب و عفاف در جامعه تأکید ویژه دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به نقش شهید مطهری در اجرای طرح حجاب در آغاز انقلاب عنوان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر طرح جامع حجاب و عفاف را در ۱۱ عرصه طراحی کرده‌ است.

وی با بیان اینکه ما باید از آمر به معروف و ناهی از منکر حمایت کنیم، بیان کرد: تشکل‌های مردمی نیز باید برای اجرای عفاف در جامعه به‌صورت منسجم ساماندهی شوند تا پیشروی‌های دشمنان را در حوزه حجاب به عقب برانیم.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه مرحله نخست اجرای طرح عفاف و حجاب مختص به دستگاه‌های دولتی است و باید مسئولان پاسخ‌گوی وضعیت حجاب در حوزه‌های اجرایی خود باشند، گفت: طبق آمار نیروی انتظامی ۴۱ درصد کسانی که در ناهنجاری‌های بدحجابی دستگیر شده‌اند و یا تذکر گرفته‌اند، جزو کارمندان دولت هستند.

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به غذای سگ و گربه تا ابتدای امسال

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تأکید به اینکه شاخص‌های عفاف و حجاب مشخص و به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده‌است، خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها باید نسبت به اجرای عفاف و حجاب در زیرمجموعه‌های خود تلاش کنند.

هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه مطالبه‌گری برای اجرای حجاب و عفاف در جامعه باید به‌صورت منظم باشد، اظهار داشت: ۷۲ درصد مردم کشور در اینستاگرام، ۷۳ درصد در واتس‌اپ و ۷۵ درصد نیز در فضای مجازی حضور دارند و باید لشکر سایبری را برای مدیریت این فضا ایجاد کرد.

وی با اشاره به وجود چهار میلیون سگ بر اساس آمار کمیسیون مجلس و لزوم مقابله با سگ‌گردانی افزود: سگ طبق اسلام مالیت ندارد، اما امکان ورود به هواپیما را دارد و نباید رواج این پدیده در جامعه را به بهانه اختصاص این حیوان به اشخاص نادیده گرفت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی به غذای سگ و گربه تا همین ابتدای امسال تعلق می‌گرفت، عنوان کرد: اختصاص این ارز را با پیگیری‌ها و مکاتبات ما قطع کردند.

پیگیری برای اجرایی‌شدن شاخص‌های عفاف و حجاب

صادق‌منش مسئول قرارگاه ملی ۲۱ تیر عفاف و حجاب در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز در این کارگروه اظهار داشت: برنامه‌هایی را با جدیت برای پیشبرد پیشنهادات آمران به معروف و ناهیان از منکر در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه قرارگاه ۲۱ تیر در گام اول بهبود عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی را مطالبه‌گری می‌کند، افزود: همچنین شاخص‌های عفاف و حجاب که برای اولین بار توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر به این دستگاه‌ها ابلاغ شده‌است را برای اجرایی‌شدن پیگیری می‌کنیم.

مسئول قرارگاه ملی ۲۱ تیر عفاف و حجاب در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با تأکید به اینکه مطالبه‌گری عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی به‌شکل گزارشگری و نظارت محسوس و نامحسوس بر عملکرد دستگاه‌های دولتی در این حوزه است، عنوان کرد: همچنین مطالبه‌گری جدی خود را با قدرت مردمی و قانونی از مسئولانی که ترک فعل در حوزه عفاف و حجاب کرده‌اند پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر طرحی را برای بهبود وضعیت عفاف و حجاب در ۱۱ مرحله برای اجرا در دستگاه‌های دولتی تعیین کرده‌است، بیان کرد: قرارگاه جهاد تبیین مأموریت دارد که مردم را نسبت به این طرح آگاه کند تا جلوی بی‌حجابی در جامعه گرفته شود.

حجاب در قالب گفتمان مردمی تعریف شود

صادقی نماینده یکی از تشکل‌های مطالبه‌گر حوزه عفاف و حجاب نیز در این کارگروه اظهار داشت: مقوله بی‌حجابی امروز به یک معضل کاملاً مشهود در جامعه تبدیل شده‌است و آسیب‌های ناشی از بی‌حجابی به تمام اعضای جامعه سرایت می‌کند.
وی افزود: حجاب یک دستور دینی و از مقوله‌های مهم و کلیدی جامعه ماست که با بسیاری از مسائل دیگر پیوند خورده و همچنین دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

این نماینده یکی از تشکل‌های مطالبه‌گر در حوزه عفاف و حجاب در کشور عنوان کرد: پوشش اسلامی یکی از عوامل انسان‌ساز الهی و یکی از احکام حیات‌بخش زندگی طیبه بوده که منطبق بر فطرت و زمینه‌ساز کمال و پویایی فرد است.

وی به نقش حجاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و خانواده اشاره و بیان کرد: رعایت حجاب و عفاف از فروپاشی خانواده‌ها جلوگیری می‌کند و اجرای آن می‌تواند مسیر حرکت جامعه را به‌سوی ترقی، تعالی و سلامت هموار کند.

صادقی با ابراز نگرانی شدید از شرایط روز جامعه و ولنگاری هدایت‌شده از سوی دشمن گفت: ما هم‌سنگران حوزه حجاب و عفاف آمادگی خود را در این برهه حساس کنونی برای ترویج و حسن اجرای آیین‌نامه پوشش حجاب اعلام می‌کنیم.

این نماینده یکی از تشکل‌های مطالبه‌گر حوزه عفاف در کشور خاطرنشان کرد: حجاب که یک دستور الهی است باید در گفتمان مردمی تعریف شود و ان‌شاءالله تحول حقیقی این فریضه با همراه‌کردن اقشار مختلف و تببین موضوع حیا و عفاف ایجاد شود.

افزایش سگ‌گردانی در سال‌های اخیر

محمدعلی اسد نماینده یکی دیگر از تشکل‌های مطالبه‌گر در حوزه عفاف و حجاب کشور نیز در این گردهمایی اظهار داشت: هدایت الهی و به‌ویژه عنایت امام‌زمان (عج) را در بطن کشور می‌توان مشاهده کرد.

وی با اشاره به افزایش سرعت گناه در سال‌های اخیر افزود: یکی از دلایل افزایش گناه به حربه دشمنان برای رواج فساد و گناه در جامعه بازمی‌گردد تا ظهور امام‌زمان (عج) را به تأخیر بیندازند، هر چند به حول و قوه الهی در این کار خود ناکام می‌مانند.

این نماینده از تشکل‌های مطالبه‌گر در حوزه عفاف و حجاب کشور با بیان اینکه دشمنان برای جوانان ما نقشه و دسیسه دارند، عنوان کرد: مسئولان باید با هوشیاری بیشتری برخی قبح‌شکنی‌های پیش‌آمده در جامعه را مانع شوند.

وی با بیان اینکه برکت از جامعه‌ای که گناه زیاد شود رخت برمی‌بندد، بیان کرد: سگ‌گردانی مصداق تشبه به کفار است و باید مسئولان با لحاظ برنامه‌ها جلوی برخی حرکات در جامعه که مصداق فعل حرام است را بگیرند.

جبهه متحدان آمران به معروف و ناهیان از منکر ایجاد می‌شود

این نماینده یکی از تشکل‌های مطالبه‌گر در حوزه عفاف و حجاب کشور با تأکید به اینکه سگ‌گردانی حدود ۶۰ درصد در شش ماه اخیر افزایش یافته‌است، تصریح کرد: رواج این مسئله بر اساس جریان‌سازی‌های رخ‌داده از سوی دشمنان است.

اسد با بیان اینکه دشمنان جوانان را نشانه گرفته‌اند و این نمونه‌ای از قتل‌عام فرهنگی است، اظهار داشت: کار فرهنگی فقط یکی از ابزار‌های لازم برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر است و باید به‌صورت همه‌جانبه برای اجرای این فریضه برنامه داشت و تلاش کرد.

وی با اشاره به راهکار‌های پیشنهادی برای ترویج حجاب افزود: جبهه متحدان آمران به معروف و ناهیان از منکر را در تهران ایجاد می‌کنیم؛ همچنین سازماندهی و هدفمندکردن تشکل‌های جهادی را در دستور کار قرار داریم.

این نماینده یکی از تشکل‌های مطالبه‌گر در حوزه عفاف و حجاب کشور عنوان کرد: از دبیر ستاد امر به معروف کشور درخواست داریم که نسبت به اصلاح وضعیت موجود ستاد تهران اقدام عاجل به‌عمل بیاورد و نیز باید به‌دور از وعده پاسخ‌گوی مطالبات نیرو‌های جهادی باشد.

وی خون شهید محمدی‌ها را بیمه کشور دانست و بیان کرد: خون این شهید هزینه نیست، زیرا اگر امثال شهید محمدی نبودند آیا ما اکنون دارای امنیت بودیم؟

اسد با بیان اینکه مظلومیت امر به معروف و نهی از منکر مظلومیت سیدالشهدا (ع) است و باید با تمام وجود این مظلومیت که سبب قرب الی‌الله می‌شود را با اقتدار اجرا کرد، گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر اصول دین را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار