سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح عنوان کرد؛

همکاری ایران و تاجیکستان برای مقابله با گسترش ناتو

سردار شکارچی با اشاره به همکاری ایران و تاجیکستان برای مقابله با گسترش ناتو گفت: دو کشور به‌منظور تقویت امنیت خود، رزمایش‌های مشترکی را برگزار خواهند کرد.
کد خبر: ۵۲۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰ - 18May 2022

مبارزه با تروریسم و تقویت مرز‌ها از اهداف سفر سردار باقری به تاجیکستان استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در گفت‌وگویی رادیویی در خصوص راهبرد‌های سفر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور به تاجیکستان، همکاری‌های دو جانبه و چندجانبه را از جمله محور سفر‌های سرلشکر «باقری» به کشور‌های دیگر عنوان کرد و اظهار داشت: کشور تاجیکستان با توجه به شرایط جغرافیایی که دارد از جمله هم‌مرزی با افغانستان و حضور در آسیای مرکزی، اهمیت استراتژیک زیادی دارد.

وی ادامه داد: ایران و تاجیکستان با کشور افغانستان هم‌مرز هستند و با توجه به تغییر و تحولات در افغانستان، نیاز است هماهنگی‌های دو جانبه‌ای به وجود بیاید تا این سه کشور با همکاری‌های بیشتر در راستای اهداف خود عمل کنند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح نتایج سفر سردار باقری به تاجیکستان را بسیار خوب توصیف و عنوان کرد: مبارزه با تروریسم منطقه‌ای و بین‌المللی از مباحثی بود که در این سفر درباره آن گفت‌وگو شد.

سردار شکارچی گفت: آمریکا، اسرائیل و ایادی آن‌ها در منطقه به دنبال نا امن کردن کشور‌ها هستند و در این راستا از گروهک‌های تروریستی از جمله داعش حمایت می‌کنند. برای مبارزه با این تروریست، باید هماهنگی بین کشور‌های منطقه ایجاد شود.

وی افزود: موضوع بعدی گفت‌وگو‌ها امنیت مرز‌های دو کشور است که برای تقویت آن و عمق‌بخشی به امنیت ایران و تاجیکستان بحث و تبادل نظر صورت گرفته است. در این راستا رزمایش‌های مشترکی پیش‌بینی شده است که در آینده بین دو کشور برگزار خواهد شد تا ضمن تقویت مرزها، برای مبارزه با تروریسم و همچنین مواد مخدر آمادگی داشته باشند.

سردار شکارچی با بیان اینکه گسترش همکاری در حوزه تجهیزات نظامی یکی دیگر از اهداف سفر سردار باقری به تاجیکستان بود، عنوان کرد: راه‌اندازی خط تولید پهپاد در مرکز کشور تاجیکستان انجام شد. تبادل آموزش، انتقال تجارب در این زمینه و همکاری در بخش‌های آموزشی در سطح راهبردی از جمله مواردی بود که در این سفر مورد توافق قرار گرفت.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: تأثیراتی که ایران و تاجیکستان در تحولات منطقه می‌توانند ایجاد کنند، قابل توجه است و این موضوع با توجه به فشار آمریکا و غرب برای گسترش ناتو، اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار