پاسداشت «گلعلی بابایی» در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران

همزمان با سی و سومین نمایشگاه کتاب، سازمان بسیج رسانه کشور مراسم پاسداشت و تقدیر از یک عمر فعالیت ادبی نویسنده شاخص کشور، گلعلی بابایی را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۵۲۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ - 18May 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با سی و سومین نمایشگاه کتاب، سازمان بسیج رسانه کشور مراسم پاسداشت و تقدیر از یک عمر فعالیت ادبی نویسنده شاخص کشور، گلعلی بابایی را برگزار می‌کند.

این مراسم به منظور تقدیر از خدمات و فعالیت‌های ادبی این نویسنده برجسته کشور برپا شده است. گلعلی بابایی سال‌ها در عرصه ادبیات دفاع مقدس و نشر تاریخ شفاهی این دوران هشت ساله زحمات زیادی کشیده است.

گلعلی بابایی پژوهشگر و مستندنگار دفاع مقدّس است و به‌عنوان یکی از پرکارترین و مؤثرترین چهره‌های ادبیات پایداری و مقاومت شناخته می‌شود. او و حسین بهزاد دو پدیدآور همپای صاعقه هستند که این کتاب باعث ایجاد تحوّل در گونه مستندنگاری دفاع مقدّس شد.

وی نخستین بار در زمستان سال ۱۳۶۱ به جبهه اعزام شد و تا پایان جنگ، به صورت متناوب، به مدت ۵۵ ماه در مناطق عملیاتی ماند. سال ۱۳۶۹ به همراه تعدادی از پیشکسوتان جنگ گروه تفحص شهدا را در لشکر۲۷ تشکیل داد. بابایی زمانی که در جبهه بود، همه رویداد‌های اطراف خودش را در دفترچه‌های خاطراتش ثبت می‌کرد که تا آخر جنگ تعداد آن‌ها به هفت دفترچه رسیده بود. این هفت دفتر او سال ۱۳۶۹، در قالب دو کتاب به نام‌های «نقطه رهایی» و غربت هورظ چاپ شده‌اند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس از سال ۱۳۷۲ به طور جدی کار‌های پژوهشی مربوط به دفاع مقدس را در پیش گرفت. نخست با زندگی‌نامه نویسی شروع کرد و بعد هم به فعالیت قلمی در حوزه‌ی یگان نویسی و نگارش کارنامه عملیاتی پرداخت. از او تاکنون بیش از ده‌ها جلد کتاب در همین زمینه منتشر شده است.

براساس این گزارش این مراسم روز پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰ با حضور جمعی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و علاقه‌مندان به این نویسنده شاخص کشور در سرای اهل قلم، نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار