«هناس» از اواسط خرداد راهی اکران در سینما‌ها می‌شود/ روایت یک ترور در دل شهر

فیلم سینمایی «هناس» با پرداختی به زندگی شهید داریوش رضایی نژاد از اواسط خرداد راهی اکران در سینما‌های سراسر کشور می‌شود.
کد خبر: ۵۲۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ - 23May 2022

«هناس» از اواسط خرداد راهی اکران در سینما‌ها می‌شود/ روایت یک ترور در دل شهربه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه که از فیلم‌های پربحث اکران شده در چهلمین جشنواره فیلم فجر بود، از نیمه خردادماه راهی اکران در سینما‌های سراسر کشور می‌شود.

این فیلم سینمایی با برداشتی از سلسله ترور‌های دهه ۸۰ تا ۹۰، نخستین اثر با محوریت پرداخت به زندگی شهدای هسته‌ای است که به روایتی آزاد از داستان زندگی شهید داریوش رضایی نژاد می‌پردازد. پرداختی ملموس و زنانه از شخصیت شهره پیرانی همسر این شهید هسته‌ای که تلاش‌های او برای حفظ امنیت خانواده‌اش را به تصویر می‌کشد.

فیلمنامه «هناس» که در ژانر ملودرام عاشقانه به نگارش درآمده؛ تلاش دارد مخاطب را با عمق تلخی ماجرای ترور افراد شاخص ملی آشنا کند.
ماجرا‌های هولناکی که روز گذشته ۱ خردادماه، شاهد یکی دیگر از این سلسله ترورها، یعنی ترور شهید حسن صیادخدایی که صحنه شهادت او در ماشین و با ضرب گلوله تداعی کننده لحظه ترور شهید داریوش رضایی نژاد است، بودیم.

«هناس» دومین اثر سینمایی حسین دارابی پس از فیلم سینمایی «مصلحت» است که فیلمنامه آن توسط احسان ثقفی نوشته شده است.

مریلا زارعی در نقش شهره پیرانی و بهروز شعیبی در نقش داریوش رضایی نژاد دو بازیگر اصلی این فیلم سینمایی هستند.

وحید رهبانی، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و کوثر حیدری (هنرپیشه خردسال) با هنرمندی سیاوش طهمورث نیز سایر بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار