بازیگر فیلم «هِناس» مطرح کرد؛

«هِناس» بخشی از تاریخ معاصر سرزمین ماست/ امنیت ما در گرو خون شهدایی است که مظلومانه رفتند

زارعی با تاکید بر اینکه «هِناس» بخشی از تاریخ معاصر سرزمین ماست، گفت: امنیت و آرامش ما در گرو خون شهدایی است که مظلومانه رفتند.
کد خبر: ۵۲۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ - 11June 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اولین اکران مردمی فیلم سینمایی «هِناس» با حضور مریلا زارعی و کوثر حیدری بازیگر فیلم، شهره پیرانی و آرمیتا رضایی‌نژاد همسر و فرزند شهید داریوش رضایی‌نژاد، حسین دارابی کارگردان و محمدرضا شفاه تهیه‌کننده در سینما آزادی برگزار شد.

پیش از نمایش فیلم محمدرضا شفاه در سخنانی کوتاه عنوان کرد: فیلم «هِناس» داستان زندگی واقعی شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد است.

پس از آن، شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد نیز بیان کرد: «هِناس» شاید جزو معدود فیلم‌هایی‌ست که در این ژانر ساخته شده است. از مریلا زارعی که جزو بازیگران منحصربه فرد در سینمای ایران است، برای پذیرش این نقش تشکر می‌کنم و باید بگویم همکاری با او باعث افتخار من است.

«هِناس» بخشی از تاریخ معاصر سرزمین ماست/ امنیت و آرامش ما در گرو خون شهدایی است که مظلومانه رفتند

وی یادآور شد: همچنین از حسین دارابی و محمدرضا شفاه که دغدغه‌مندانه این فیلم را ساختند، تشکر می‌کنم.

در ادامه مریلا زارعی بازیگر «هِناس» با بیان اینکه امیدوار است مردم بیشتر از قصه این فیلم سینمایی و اکران آن آگاه شوند، مطرح کرد: «هِناس» بخشی از تاریخ معاصر سرزمین ماست؛ سرزمینی که اگر تاکنون ایستادگی کرده و مانده است به دلیل خون شهدایی‌ست که مظلومانه رفتند تا ما در امنیت و آرامش باشیم. امیدوارم این امنیت و آرامش با تعهد و مسئولیت ادامه پیدا کند و شما با حال خوب این مسیر را ادامه دهید، چراکه شهدا به دنبال همین مساله بودند.

وی افزود: از خداوند سپاسگزارم و خوشحالم که این نقش به من رسید تا سهمی در به تصویر کشیدن زنانی که در این سرزمین ایستادند و تحمل و صبوری کردند، داشته باشم. صاحب اصلی این نقش، حاضر است و این مساله برای من مسئولیت بزرگی را به همراه داشت که با توکل به خدا و راهنمایی کارگردان و همه عواملی که در این مسیر یاری کردند، آن را به سرانجام برسانم.

بازیگر «هِناس» با اشاره به اینکه این فیلم سینمایی برای آگاهی بخشی ساخته شده است، اظهار کرد: «هِناس» برگی از تاریخ سرزمین ماست که باید برای آیندگان باقی بماند.

«هِناس» بخشی از تاریخ معاصر سرزمین ماست/ امنیت و آرامش ما در گرو خون شهدایی است که مظلومانه رفتند

زارعی ضمن ابراز خوشحالی از پرداختن به چنین سوژه‌ای در یک فیلم سینمایی گفت: از محمدرضا شفاه تهیه‌کننده که ریسک ساخت این اثر را پذیرفت و آن را به سرانجام رساند، تشکر می‌کنم. همچنین از حسین دارابی کارگردان که می‌توانست روی موضوعات دیگری وقت بگذارد اما به دلیل اعتقاد و ایمانی که به قصه داشت، پای آن ایستاد، سپاسگزارم.

وی ادامه داد: کارگردان سعی کرده است خارج از شعارزدگی و احوالاتی که برخی از فیلم‌ها دارند و باعث می‌شود مخاطب از آن فاصله بگیرد، یک فضای انسانی و عاشقانه را روایت کند و از منظر دیگری به قصه نگاه کند که همسر شهید است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به مخاطبان توصیه می‌کنم اگر فیلم را دوست داشتند آن را به دوستان خود توصیه کنند تا حداقل یکبار «هِناس» را ببینند و در گنجینه خاطرات نگه دارند.

فیلم سینمایی «هِناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه با برداشتی آزاد از داستانی واقعی، به قصه زندگی شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای ترور هسته‌ای و خانواده‌اش می‌پردازد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار