معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

تداوم کمک معیشتی به ایثارگر معسر/ پایش وضعیت اقتصادی ایثارگران معسر بر اساس قانون انجام می‌شود

پاکدل گفت: پایش وضعیت اقتصادی ایثارگران معسر بر اساس قانون انجام شده و کمک‌معیشت هیچ ایثارگر معسری قطع نشده است.
کد خبر: ۵۲۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳ - 24May 2022

تداوم کمک معیشتی به ایثارگر معسر/ پایش وضعیت اقتصادی ایثارگران معسر بر اساس قانون انجام می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمود پاکدل» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش سراسری پایش برنامه عملیاتی معاونین و مدیران کل ستادی و استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران که روز دوشنبه دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ به‌صورت وبیناری برگزار شد، اظهار داشت: با اجرای برنامه عملیاتی و تحولی به دنبال حل مشکلات ایثارگران و تحقق اهداف عالی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمت رسانی به ایثارگران هستیم و باوجود همه موانع ذره‌ای از حقوق ایثارگران کوتاه نمی‌آییم.

وی اضافه کرد: همه وظیفه داریم امید را در جامعه ایثارگری افزایش دهیم. تلاش‌های قابل تقدیر همه همکاران از لایحه تا تصویب قانون بودجه سال جاری، تبدیل وضعیت ۴۰ هزار نفری ایثارگران، تأمین اعتبار حق پرستاری ایثارگران و جانبازان، تصویب آئین‌نامه پاداش بازنشستگی ماده ۳۸ قابل تقدیر و اخبار خوب و امیدبخش در عرصه خدمت‌رسانی و تکریم ایثارگران معزز است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح نحوه حمایت از کمک‌معیشت جامعه ایثارگری گفت: در سال جاری افزایش کمک‌معیشت جانبازان معسر انجام شده است البته با توجه به ارزیابی‌های اولیه به برخی از عزیزان هم اعلام کرده‌ایم که به سایت رسمی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سامانه وزارت رفاه برای بازبینی اطلاعات اقتصادی‌شان مراجعه کنند فعلاً تصمیمی برای قطع کمک معیشتی نداریم و در حال برگزاری برنامه‌ریزی آزمون وسع در جامعه هدف هستیم.

وی با بیان اینکه طبق آئین‌نامه مصوب دولت از جانبازان معسر دعوت کرده‌ایم که اعلام فقدان شغل و درآمد کنند، گفت: در همه سال‌هایی که قانون بودجه ما را مکلف به پرداخت کمک معیشت کرده است آن را منوط به آئین‌نامه کرده است. وظیفه ما در آئین‌نامه انجام آزمون وسع و به‌روزرسانی اطلاعاتی و پایش گروه‌های درآمدی است. بر اساس سیاست‌های کلی دولت و برنامه‌های عملیاتی بنیاد باید به دنبال ارتقای سطح معیشت ایثارگری ذی‌حق هم باشیم و برای انجام تکالیف قانونی خود راهی جز شناسایی صاحبان این حقوق نداریم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقدیر از زحمات حوزه مددکاری برای احصاء وضعیت اقتصادی جامعه هدف خطاب به مدیران کل بنیاد استان‌ها اظهار کرد: صحت سنجی اطلاعات اقتصادی باید با دقت و سرعت انجام شود و موضوع فاقد شغل بودن و فاقد درآمد بودن در استان‌ها احراز شود. ضروری است به همه ایثارگران اطلاع‌رسانی شود و آن دسته از ایثارگران مشمول فاقد شغل و درآمد هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها