فتح خرمشهر؛ فتح خون/ معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان:

ایستادگی‌ها و مقاومت‌ها در دفاع مقدس مستندسازی و مکتوب شود

ستاری دستنایی گفت: ایستادگی‌ها و مقاومت‌ها در دفاع مقدس روایتگری، مستندسازی و مکتوب شود در غیر این‌صورت دیگران آنگونه که خود می‌خواهند روایتگری خواهند کرد.
کد خبر: ۵۲۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵ - 24May 2022

ایستادگی‌ها و مقاومت‌ها در دفاع مقدس مستندسازی و مکتوب شود

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «بهرام ستاری دستنایی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در آیین تجلیل از ایثارگران، خانواده معظم شهدا و پرسنل شهدای فرودگاه خرم‌آباد که امروز (سه‌شنبه) در محل سالن آمفی‌تئاتر این فرودگاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهدیم لرستان جایگاه و میعادگاه روزهای شهادت است، اگرچه آزادسازی خرمشهر را پاس می‌داریم اما گوشه گوشه کشور ندای این را سر می‌دهد که ما در پرتو چه ایثارگران و ایثارگری‌هایی به اینجا رسیدیم.

وی با بیان اینکه در تقویم کشورمان سوم خردادماه روز مقاومت، ایثار و پیروزی چه زیبا نقش بسته است، بیان کرد: چنانچه بخواهیم این سه واژه را برای خودمان تداعی کنیم، می‌بینیم که نتیجه همه تلاشمان در همین سه واژه بسیار نیکو خلاصه می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه در ایران اسلامی پس از دوران ستم‌شاهی، چراغی به نام انقلاب اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) روشن شد، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی تلاش داشتند که این چراغ را خاموش کنند و از هر توطئه‌ای کم نگذاشتند تا به توطئه نظامی رسیدند و آمدند شهر، مرز و بوم ما را به سیطره خود درآورند تا شاید این چراغی که نویدبخش و امید جهان اسلام، جهان تشیّع و ملت‌های دربند است را خاموش کنند؛ حتی تا مرزهای کشور عزیزمان هم آمدند؛ اما آنچه این چراغ را روشن نگه داشت و  نمادش نیز در آزادی خرمشهر نمایان است؛ ۲۴ روز مقاومت شهید محمد جهان‌آرا و یارانش بوده که بر مبنای آن استقامت، ایثار و از خودگذشتگی تلاش کردند و از این مرز و بوم دفاع کنند و همگان ثمره آن را در عملیات بیت‌المقدس شاهد بودیم.

ستاری دستنایی با تاکید براینکه نتیجه ایثار و مقاومت در هر کاری به پیروزی منتج می‌شود، اظهار کرد: ایران اسلامی به خاطر این ایثارگری‌ها و مقاومت فرزندانش امروز به این جایگاه رسیده است؛ اگر در جنگ تحمیلی به پیروزی رسیدیم بدون اینکه وجبی از خاک این مملکت به تاراج برود به خاطر استقامت و ایثارگری‌های دلیرمردانی بوده است که از خود گذشتند تا طمع شیرین پیروزی را به ما بچشانند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "پیروزی در خرمشهر نگاه را به ایران اسلامی عوض کرد"، افزود: امروز ایران اسلامی در عرصه‌های فرهنگی، حجاب و عفاف و اقتصادی ضمن مقاومت باید توطئه دشمن را خنثی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: ما مسئولین که خود را مدیون و وابسته به این انقلاب و نظام می‌دانیم در مقابل خیل هجمه‌هایی است که به ما وارد می‌شود باید الگو باشیم و با ایثار، گذشت و فداکاری پیروزی اقتصادی و فرهنگی را در جامعه رقم بزنیم و تبلور این جلسات و پاسداشت‌ها باید همین باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم انقلابمان به عنوان ام‌القری جهان اسلام بتواند گیتی‌گستر باشد که البته هست باید خیلی از کارها را از درون خود، خانواده و اجتماع شروع کنیم تا بتوانیم الگویی از اسلام، انقلاب و ایران اسلامی را در عرصه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز پاشنه‌آشیل نظام جمهوری اسلامی ایران را اقتصاد می‌دانند، تصریح کرد: چنانچه همه ما در میدان تبیین  به سوی یک اقتصاد ایده‌آل حرکت کنیم این موضوع به مثابه فتح خرمشهر است و اگر در عرصه اقتصادی به جایی برسیم که بر ملت و نظام فشار وارد شود شاید آن پیروزی‌ها نیز تحت شعاع قرار گیرد؛ لذا امروز باید یک حرکت نوینی داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: در مواردی با کم خریدن یک سری اقلام، ولع نداشتن در خریدن‌ها، همراهی با سیاست‌های نظام و کشور و با آگاهی رساندن در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی می‌توانیم به هدف خود که همان شکوفایی اقتصادی است برسیم.

ستاری دستنایی ثمره نظام جمهوری اسلامی را ثمره دین و آزادگی برشمرد و افزود: ثمره آزادی خرمشهر و خرمشهرها نتیجه آزاد زیستن است که امروز دور هم جمع شدیم تا از ایثارگران و خانواده معظم شهدا تجلیل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها