فرمانده "گردان شهادت" در کنار کبوتران حرم+عکس

تصویرخاطره انگیزی که پیش رو دارید، اوایل دهه‌ی شصت شمسی، در صحن «حضرت ثامن الائمه(صلوات الله علیه)» به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۵۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۹ - 08September 2015

فرمانده

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «جواد حاج ابوالقاسم صراف» (معروف به «جوتد صراف») به تاریخ  پنجم مرداد 1340 شمسی در محلهی «دولاب» تهران متولد شد. وی بیست و پنج سال و پنج ماه بعد، به تاریخ 22 دی 1365 شمسی، در منطقه ی عملیاتی «شلمچه» در حالی به شهادت رسید که فرماندهی «گردان شهادت» از «لشکر27 محمد رسول الله(صلوات الله علیه)» را بر عهده داشت. «جواد صراف» از محبوب ترین فرماندهانِ میدانی لشکر 27 بود که آوازهی خط شکنیها و شجاعت هایش، در میان رزمندگان تهرانی، زبانزد بود.


تصویرخاطره انگیزی که پیش رو دارید، اوایل دههی شصت شمسی، در صحن «حضرت ثامن الائمه(صلوات الله علیه)» به ثبت رسیده است. آن روزها هنوز معماری و آرایش قدیمیِ حرم پابرجا بود و «کبوترانِ حرم» در میانهی صحنها رها بودند و تصویری دلربا را در اذهان زائران به ثبت می رساندند.


گرامی باد خاطرهی آن سالهای طلایی که پس یا پیش از هر «عملیات»، هزاران رزمندهی بریده از دنیا، راهی آستان رضوی می شدند و با «حضرت سلطانِ» تجدید عهد می کردند و بسیاری از آنان در همان زیارتها، جواز الحاق به صفِ کبوترانِ آستانِ «آل الله» را دریافت می نمودند. «فیالیتنی کنا معهم»

 

 

 

منبع: مشرق

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار