دبیر ستاد حقوق بشر:

مقصران و قاصران حادثه آبادان هرچه سریع‌تر شناسایی و مجازات شوند

غریب‌آبادی خواستار شناسایی و مجازات مقصران و قاصران حادثه آبادان شد.
کد خبر: ۵۲۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ - 28May 2022

مقصران و قاصران حادثه آبادان هرچه سریع‌تر شناسایی و مجازات شوندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «کاظم غریب‌آبادی» دبیر ستاد حقوق بشر، ضمن تسلیت به خانواده‌های حادثه تأسف بار آبادان، از دستگاه‌های ذیربط اجرایی و قضائی خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به شناسایی مقصران و قاصران این فاجعه و مجازات آنان اقدام کنند.

غریب‌آبادی افزود: با وجود دستگاه‌ها و سازوکار‌های مختلفی که مسؤول صدور مجوز یا پروانه ساختمان و همچنین پایان کار هستند، روی دادن چنین حوادث اسفناکی، آن هم بدون حدوث بلایای طبیعی، به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و ناقض حق مردم در برخورداری از محل اسکان یا کار مناسب و ایمن و همچنین حق حیات آنان است که طبیعتاً، موجب مسؤولیت برای تمامی عوامل دست اندرکار خواهد شد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که به طور قطع ساختمان‌های دیگری نیز در سراسر کشور وجود دارند که از ضوابط و استاندارد‌های لازم برخوردار نیستند، از مسؤولان ذیربط خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به شناسایی و ایمن سازی آن‌ها اقدام نمایند.

غریب آبادی خواستار نظارت دقیق شهرداری‌ها و نظام‌های مهندسی در فرایند ساخت و ساز‌ها شده و از رویه پرداخت جریمه در قبال چشم پوشی از برخی تخلفات ساختمانی انتقاد کرد.

وی افزود رعایت استاندارد‌های ساخت و ساز، خط قرمزی است که عبور از آن به هر بهانه‌ای محکوم است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار