احمدوند در نشست خبری پایانی نمایشگاه کتاب تهران:

نمایشگاه کتاب تهران بدون حاشیه و در فضای امن برگزار شد/ بیش از ۳ میلیون کتاب به‌فروش رسید

رئیس سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تاکیدبر اینکه نمایشگاه کتاب تهران بدون حاشیه و در فضای امن برگزار شد، گفت: در مجموع بیش از سه میلیون کتاب در بخش مجازی و فیزیکی نمایشگاه کتاب تهران به‌فروش رسید.
کد خبر: ۵۲۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ - 29May 2022

نمایشگاه کتاب تهران بدون حاشیه و در فضای امن برگزار شد/ بیش از سه‌میلیون کتاب به‌فروش رسیدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از پایان این رویداد، امروز یکشنبه (هشتم خرداد ‌۱۴۰۱) با حضور «یاسر احمدوند» معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و  «علی رمضانی» مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و قائم مقام سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

«یاسر احمدوند» معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدا حادثه ساختمان متروپل آبادان را تسلیت گفت و با مردم خوزستان ابراز همدردی کرد و اظهار داشت: شهادت مرزداران کشور را تبریک می‌گویم و امیدواریم امنیت کشور با این جانفشانی‌ها پایدار باشد.

وی از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تشکر کرد و گفت: قطعا این رویداد بزرگ بدون همکاری مقدور و میسر نبود؛ همچنین از مردم فرهنگ‌د‌وست که در مصلی تهران حضور پیدا کردند و جلوه‌ای از نشاط و پویایی فرهنگ و عمق تمدن و دانش‌دوستی را به نمایش گذاشتند، تشکر کنیم.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان‌اینکه کرونا و تعویض دولت برگزاری موفق نمایشگاه کتاب را با ابهام روبرو کرده بود، گفت: خدا را شاکریم که این تجربه، به تجربه‌های موفق فرهنگی کشور افزوده شد.

احمدوند به تشریح ویژگی‌های این دوره نمایشگاه کتاب تهران پرداخت و تاکید کرد: برگزاری همزمانی بخش مجازی و فیزیکی نمایشگاه در شرایطی که هنوز کشور از عوارض کرونا خارج نشده است ویژگی برجسته این فعالیت بود و استقبال‌ها نشان داد این تدبیر، تدبیر مناسبی بود چراکه بسیاری از مردم امکان سفر به تهران را نداشتند و در بخش مجازی در جریان تولیدات جدید قرار گرفتد.

وی در‌خصوص میزان فروش نمایشگاه گفت: میزبان فروش نمایشگاه ۲۱۱ میلیارد و ۳۵ میلیون تومان در بخش مجازی و فیزیکی بوده است که براساس تراکنش‌های موجود به‌فروش رفته است. قطعا همه فروش این نبوده است و بخشی از فروش‌ها با اسکناس و کارت‌به‌کارت صورت گرفت است لذا می‌توان تا حدود ۳۰ درصد به رقم فروش نمایشگاه اضافه کرد.

رئیس نمایشگاه کتاب به بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در بخش فیزیکی به فروش رفته است، افزود: میزان فروش بخش فیزیکی ۱۰۷ میلیارد و در بخش مجازی ۱۰۳ میلیارد صورت گرفته است لذا قطعا بیش از سه میلیون نسخه کتاب در نمایشگاه به‌فروش رفته است.

احمدوند به توجه به بخش مجازی نمایشگاه در دوره‌های آینده نمایشگاه اشاره کرد و گفت: مشاوره کتاب، توجه به برگزیدگان جوایز جلال و دیگر‌جوایز ادبی، فضای فرهنگی امن از جمله‌ی ویژگی‌های نمایشگاه کتاب امسال بود.

وی با تاکید براینکه نمایشگاه کتاب بدون حاشیه برگزار شد اگرچه برخی با تولید تصاویر ساختگی سعی در مخدوش کردن فضای نمایشگاه داشتند، گفت: برنامه‌های فرهنگی بخش بین‌الملل نمایشگاه قرار بود با حضور بیش از ۶۰ شخصیت فرهنگی دنیا برگزار شود که نمایشگاه از این حیث نیز بار فرهنگی خوبی داشت.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه به صورت حضوری در مصلی امام خمینی (ره) و تا دوم خرداد ۱۴۰۱ در شکل مجازی در سامانه ketab.ir برگزار شد.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار