مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

کتابخانه‌ها بستر ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: امروز کتابخانه‌ها به‌عنوان فرهنگسراهای اجتماعی، دانشگاه‌های مردمی، آموزشگاه‌های غیررسمی و پایگاه‌های مردمی تنها به ارائه خدمات کتابخانه‌ای بسنده نکرده‌اند و در تلاش هستند با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی کتاب‌محور گامی موثر در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بردارند.
کد خبر: ۵۲۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ - 02June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با دهه کرامت آئین افتتاح ساختمان کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر (عج) شهرستان داورزن با حضور «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، «مهدی بهادری» سرپرست فرمانداری شهرستان داورزن و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان امروز برگزار شد.

در ابتدا این مراسم حجت‌الاسلام سبزیان با اشاره به منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه اظهار داشت: امروز کتابخانه‌ها به‌عنوان فرهنگسراهای اجتماعی، دانشگاه‌های مردمی، آموزشگاه‌های غیررسمی و پایگاه‌های مردمی تنها به ارائه خدمات کتابخانه‌ای شامل امانت کتاب و سالن مطالعه بسنده نکرده‌اند و در تلاش هستند تا با برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی کتاب‌محور گامی موثر و مفید در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بردارند.

وی تصریح کرد: علیرغم برخی از فواید فضای مجازی در راستای دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به منابع دانشی اما هیچگاه نباید از این حقیقت غافل شد که کتاب جایگزینی ندارد چراکه این منبع مکتوب بر خلاف فضای مجازی از اعتبار و ارزشی دانشی و اطلاعاتی موثق و بالایی برخوردار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با اشاره به افتتاح ساختمان کتابخانه ولیعصر (عج) داورزن، گفت: ساختمان پیشین این کتابخانه به‌صورت امانی در اختیار اداره‌کل کتابخانه‌های استان بود که پس از احداث ساختمان جدید، کتابخانه به این مکان نقل و مکان کرد. زمین ساختمان جدید کتابخانه توسط وارثین خیر مرحوم ولی‌الله میرابوطالب به مساحت ۶۴۹ مترمربع به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اهدا شد.

وی ادامه داد: ساختمان این کتابخانه به مساحت ۲۲۰ مترمربع ساخته شده و برای ساخت و تجهیز آن بیش از ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین هزینه شده که تجهیز آن توسط اداره‌کل کتابخانه‌های استان انجام شده است.

کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر (عج) شهرستان داورزن با منابع مکتوب بالغ بر ۱۵ هزار نسخه و بیش از ۲۰۰ عضو در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار